Friday, 29 March , 2024
16
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

جولان آنفولانزا در آذربایجان‌غربی/ این بیماری نیازی به سرم‌تراپی ندارد

  • کد خبر : 282173
  • 02 آبان 1401 - 13:00
جولان آنفولانزا در آذربایجان‌غربی/ این بیماری نیازی به سرم‌تراپی ندارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش آنفولانزا در استان گفت: با توجه به افزایش بیماری آنفلوانزا در استان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ارزانترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا است.

به گزارش آراز سسی، احسان ریختگر در گفت‌گو با اروم‌نیوز، بر لزوم مراقبت بیشتر مردم با توجه به شیوع آنفلوآنزا تأکید کرد و اظهارداشت: آنفولانزا بیماری جدیدی نبوده و مانند کووید بیماری نوپدیدی محسوب نمی‌شود، بنابراین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سبب جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه‌گیری ویروس آنفلوآنزا در بین دانش‌‌آموزان و دانشجویان بیشتر است، افزود: علائم بیماری آنفلوانزا علائمی مشابه سرماخوردگی و کرونا است که جدا کردن و تفکیک آن از این بیماری‌ها با آزمایش ممکن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: ویروس آنفلوآنزا دارای علائم شدیدتری نسبت به سرماخوردگی بوده و با خستگی، ضعف عضلانی و گاها اسهال و استفراغ همراه است و بهبود آن تا چند هفته به طول می‌انجامد بنابراین رعایت بهداشت فردی، فاصله اجتماعی و عدم تجمع و استفاده از ماسک برای تمامی افراد ضروری است.

وی در پاسخ به این سوال که چه افرادی باید این واکسن را تزریق کنند، گفت: توصیه می شود افراد مسن بالای ۶۵ سال بدون توجه به اینکه بیماری دارند یا ندارند، تزریق انجام دهند، در افراد زیر ۶ ماه نیازی به تزریق واکسن نیست ولی افراد بالای ۶ ماه تا ۵ سال هم به دلیل اینکه به بیماری شدیدتری مبتلا می شوند توصیه می شود واکسن دریافت کنند، همچنین کلیه کودکانی که آسپرین دریافت می کنند و بین ۶ ماه تا ۱۸ سال سن دارند، افرادی که بیماری های قلبی، ریوی، دیابت، بیماری کلیوی، خونی، نقص سیستم ایمنی دارند فارغ از اینکه چه سنی هستند و فقط بالای ۶ ماه باشند، خانم های باردار در فصل سرما ،افرادی که در خانه سالمندان از آنان مراقبت می‌کنند باید در خصوص تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند.

ریختگر با بیان اینکه بیماری آنفولانزا نیازی به سرم‌تراپی ندارد، بیان کرد: اکثر بیماران مبتلا به آنفولانزا بدون درمان بهبود می‌یابند و نیازی به مراجعه به پزشک ندارند تنها در موارد خاص از جمله افت و کمبود آب در بدن و تشخیص پزشک نیاز به سرم‌تراپی دارند بنابراین بیماران نباید برای دریافت سرم اصرار داشته باشند.

وی با بیان اینکه مصرف داروهای کورتن برای درمان کرونا مناسب است، عنوان کرد: مصرف  این دارو برای درمان آنفولانزا به دلیل عوارض زیاد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

ریختگر در پایان خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به خصوص شستشوی دست‌ها موثرترین راه پیشگیری از انتشار ویروس سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=282173

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه