Thursday, 2 May , 2024
8
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع):

جایگاه ابرقدرت‌ها در حال عوض شدن است

  • کد خبر : 280151
  • 20 بهمن 1400 - 8:00
جایگاه ابرقدرت‌ها در حال عوض شدن است
عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: جایگاه ابرقدرت ها در حال عوض شدن بوده و معادلات منطقه به نفع ایران در حال تغییر است.

مهدی عشقی یارعزیز در گفت و گو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به پیشرفت های انقلاب اسلامی ایران طی ۴۳ سال اخیر گفت: امروزه دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه بوده و تما توان خود را در بکار گرفته است تا این موضوع را به نخبگان و مردم القاء کند که نظام جمهوری اسلامی ایران کارآمدی خودش رو از دست داده و در این راه از صدها شبکه‌ ماهواره ای و شبکات اجتماعی بهره می گیرد.

وی با اشاره به سیاست‌ تبلیغی و رسانه‌ای دشمن تصریح کرد: مأیوس‌سازی مردم، مسؤلان و مدیران از آینده کشور است، خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیب‌های کوچک ، کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ گوشه ای از این سیاست ها است.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ما تلاش در راستای شکستن این محاصره تبلیغاتی است، باید شایسته عمل کنیم البته نه با زبان مبالغه، بلکه با زبان علم و اسناد واقعی.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به نقاط قوت کشورمان طی ۴۳ سال اخیر افزود: تکیه بر قرآن، اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام، ایستادگی در برابر مستکبران و زورگویان، قطع شدن دست بیگانگان از منابع مادی و حیاتی کشور، رسیدن به افتخارات مختلف جهانی در عرصه‌های علمی و فناوری گوشه ای نقاط قوت کشورمان است.

عشقی با تاکید بر اینکه علم، پایه پیشرفت همه جانبه یک کشور است، گفت: انقلاب اسلامی این ظرفیت را برای دانشمندان و نخبگان ایرانی فراهم کرد که در عرصه‌های علمی بدرخشند و امروز نخبگان این سرزمین در دانشگاه‌های بزرگ و برتر دنیا دارای جایگاه و اعتبار ویژه هستند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ایران در میان کشورهای متبحّر در زمینۀ تحقیقات سلول‌های بنیادی پرتوان  (I.S.P)، جزو ۱۰ کشور برتر جهان و رتبۀ نخست در منطقه قرار دارد.

وی اظهار کرد: ایران در حوزه سلول‌های بنیادی به دستاوردهایی مانند پیوندهای مغز و استخوان، پوست و ترمیم بافت آسیب‌دیدۀ قلب رسیده است و حتی توانسته این سلول‌ها را شبیه‌سازی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) افزود: جایگاه ابرقدرت ها در حال عوض شدن است و معادلات منطقه به نفع ایران در حال تغییر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=280151

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه