Tuesday, 16 April , 2024
13

تنها راه علاج مشکلات کشور تکیه به مردم، جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی است/ عملکرد قوه قضاییه قابل تقدیر است/ حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان از فوائد دفاع مقدس است

  • کد خبر : 272441
  • 29 شهریور 1398 - 15:40
تنها راه علاج مشکلات کشور تکیه به مردم، جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی است/ عملکرد قوه قضاییه قابل تقدیر است/ حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان از فوائد دفاع مقدس است

امام جمعه پلدشت گفت: یکى از بزرگ‌ترین فوائد این جنگ هشت‌ساله و دفاع هشت‌ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان ما و در جامعه ما بود.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج و اتمام حجت به طرفداران مذاکره با آمریکا گفت: باتوجه به فضای سیاسی و اجتماعی شکل گرفته در خارج و بعضا داخل کشور و در اثر تبلیغات رسانه‌ای دشمن، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در ابتدای درس خارج خود بیاناتی را مبتنی بر اصول متعالی نظام اسلامی و با نگاه دوراندیشانه ، با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسین‌برانگیز مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته، ابعاد مذاکره در این شرایط را تبیین فرموده و تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیت‌های داخلی معرفی کردند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواسته‌های خود و اثبات موفقیت راهبرد فشار حداکثری بر ایران دانستند.

 

وی تصریح کرد: علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است، به بیگانه نباید نگاه کرد، به فلان دولت نباید امید بست، به نشست و برخاست با دیگران نباید اتکال کرد.

 

وی اظهار کرد: گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود، چرا که راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به رویکرد انقلابی مسئولان قضایی و ناخرسندی غیرانقلابیون افزود: آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم عزیز کشورمان می‌رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد می‌باشد که توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم ، بروز و ظهور می‌یابد.

 

طالبی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره) فرموده اند، حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، این جنگ را به یکی از کم‌نظیر‌ترین پدیده‌های تاریخ تبدیل کرد.

 

وی تصریح کرد: یکى از بزرگ‌ترین فوائد این جنگ هشت‌ساله و دفاع هشت‌ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان ما و در جامعه ما بود.

 

وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله علیه مردم ایران ، اگرچه هزینه‌های انسانی و مادی عظیمی را بر ملت ایران تحمیل کرد، اما برکات زیادی را نیز برای ملت ایران وجهان اسلام به همراه داشت.

 

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به پیام‌های حمله انصارالله به قلب صنعت نفتی  ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان افزود: روز شنبه ۲۳ شهریور ماه، حمله ۱۰ پهپاد انصارالله به دو میدان نفتی در بقیق و خریص در شرق عربستان باعث شد تا صادرات نفت عربستان نصف شود. در این عملیات دو مجموعه نفتی بزرگ در مناطق «بقیق» و «خریص» هدف قرار داده شد.

 

به گفته وی  پالایشگاه آرامکوی عربستان که در منطقه بقیق قرار دارد، بزرگترین پالایشگاه نفت خام دنیا محسوب می‌شود و بر اساس برآورد ها، ظرفیت پالایش نفت در این پالایشگاه ۷ میلیون بشکه در روز است.

 

طالبی گفت: حمله‌های پی در پی انصارالله و ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو و به خصوص حمله بزرگی نظیر آنچه که اخیرا رخ داد، به معنای این است که عربستان با ناامنی مواجه شده و محیط این کشور برای سرمایه گذاری مناسب نیست، بنابراین رویای بن سلمان برای واگذاری سهام آرامکو به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار به باد رفته است.

 

وی تصریح کرد: حمله پهپادی انصارالله یمن به قلب صنعت نفتی عربستان باعث شده است بار دیگر آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی به فضا سازی علیه ایران روی بیاورند.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به پنجمین نشست سه جانبه ایران – ترکیه – روسیه در آنکارا افزود: پنجمین نشست سه جانبه ایران – ترکیه – روسیه در آنکارا با صدور بیانیه‌ای مشترک از سوی روسای جمهور سه کشور به کار خود پایان داد، رهبران سه کشور بر این مسئله باور دارند که راه حل اختلافات در سوریه راه حلی نظامی نخواهد بود و این اختلافات تنها با میزبانی و رهبری خود سوری ها، با نقش تسهیل کنندگی سازمان ملل متحد و در چارچوب قانون ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد در قالب یک راه حل سیاسی حل می شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=272441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه