Thursday, 2 May , 2024
13

تنها راه تاثیرگذاری در نظام جهانی، تقویت اقتدار در زمینه‌های مختلف است/ در تقسیم اعتبارات منطقه آزاد زیر ساخت ها در نظر گرفته شود

  • کد خبر : 273611
  • 04 بهمن 1398 - 15:04
تنها راه تاثیرگذاری در نظام جهانی، تقویت اقتدار در زمینه‌های مختلف است/ در تقسیم اعتبارات منطقه آزاد زیر ساخت ها در نظر گرفته شود

امام جمعه پلدشت گفت: مکتب سعادتبخش، «مکتب فاطمی» است که تمام مدیران الهی-انبیا و ائمه(ع)- از اول هستی تا آخر عالم، نرم افزار مدیریتشان، مکتب فاطمی است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ایام فاطمیه گفت: طبق آموزههای دینی، حضرت فاطمه(س) تنها یک شخص نیستند، بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری، نظام تربیتی و در یک کلمه یک «مکتب» است.

وی تصریح کرد: مکاتب، عبارتند از نظامهای علمی و عملی که ادعای تأمین سعادت و خوشبختی انسانها را دارند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع مکتب، دو مسئله اهمیت دارد، اظهار کرد:  جامعیت آن مکتب؛ اعتبار و تضمینی بودن آن مکتب برای خوشبختی و سعادت انسان از اهمیت مکتب ها هستند.

امام جمعه پلدشت افزود: جامعیت یعنی هر مکتبی که ادعا می کند توانایی خوشبختی انسانها را دارد، باید برای پنج ساحت انسانی، برنامه ی رشد و تعالی داشته باشد.

به گفته وی پنج ساحت مکتب عبارت است از، انسان سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی.

طالبی گفت: هرچند این پنج شأن و ساحت، به صورت تفصیل و تفکیکی عنوان می شوند ولی در عینیت در هم تنیده و لازم و ملزوم یکدیگرند، و هر کدام سایر شئون را اقتضا می نماید.

وی تصریح کرد: خروجیِ خانواده‌های سالم، نیز جامعه سالم است، چراکه خانواده، به مثابه سلول‌ها و آجرهای ساختمان‌ساز جامعه‌اند و اساسا جامعه سالم یا ناسالم، برآیند سلامت یا آسیب خانواده‌ها است.

وی اظهار کرد: این چهار ساحت(انسان، خانواده، جامعه و نظام) هنگامی میتوانند در یک چرخهی تعاملی سالم قرار بگیرند که «تمدن» شکل گرفته باشد. تمدن، درست مثل کارخانه انسان سازی است.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: دومین ویژگی مهم یک مکتب حقیقی این است که باید اطمینانبخش، دارای تضمین و اعتبار باشد؛ چون بهشت و جهنم انسان دقیقا با نوع مکتب او رابطه مستقیم دارد، لذا باید مطمئن باشیم انسانی که فقط یک بار عمر میکند، با این مکتب به سعادت و خوشبختی میرسد.

به گفته وی این مکتب سعادتبخش، «مکتب فاطمی» است که تمام مدیران الهی-انبیا و ائمه(ع)- از اول هستی تا آخر عالم، نرم افزار مدیریتشان، مکتب فاطمی است.

طالبی گفت: امام صادق(ع) میفرمایند: «مَا تَکَامَلَتِ النُّبُوَّهُ لِنَبِیٍّ حَتّی أَقَرَّ بِفَضْلِ فَاطِمَهَ وَ مَعْرِفَتِهَا وَ مَحَبَّتِهَا.» (فاطمه الزهرا بهجه قلب مصطفی/ ص۸۶ به نقل از مدینه المعاجز) نبوت تمام پیامبران، وقتی کامل و تأیید شد که آن بزرگواران به مقامات و فضائل حضرت زهرا(س) واقف شدند و اهل معرفت و محبت حضرت شدند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ۲۷ دی ماه تصریح کرد: تنها راه برای تاثیرگذاری در نظام جهانی ایجاد و تقویت اقتدار در زمینه‌های مختلف کشور است.

وی اظهار کرد: آنچه اقتدار عمومی را در عمل پدید می‌آورد، اقتدار درون‌زا،اقتدار ملی، اقتدار معنوی،اقتدار علمی،اقتدار هویتی،اقتدار اقتصادی،اقتدار قضایی،اقتدار نظامی است.

امام جمعه پلدشت از شفاف سازی مدیر عامل منطقه آزاد ماکو در مورد اعلام اعتبارات عمرانی سال آینده تشکر کرده و  از تقسیم اعتبارات بر اساس شاخص جمعیت انتقاد کرد و گفت: زمانی اعتبارات از لحاظ شاخص جمعیتی  مورد قبول است که زیر ساخت های هر سه شهرستان منطقه آزاد مساوی باشد ولی در بین شهرستانهای منطقه آزاد تنها شهرستانی که از زیر ساخت مناسب برخوردار نیست شهرستان پلدشت است.

به گفته وی از زمان تاسیس منطقه آزاد در حق مردم پلدشت اجحاف شده و ما انتظار داریم مدیر عامل جهادی منطقه آزاد این اجحاف ها را جبران نماید و در مورد اعتبارات سال آینده تجدید نظر کند.

طالبی گفت:  طبق شنیده ها قرار است دادگستری شهرستان را به دادگاه تبدیل نمایند که ما بشدت به این تصمیم اعتراض داشته و این قضیه را حتما پیگیری می کنیم و با نوشتن تومار مردمی اجازه نخواهیم داد این کار عملی شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=273611

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

12اردیبهشت
همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم
با حضور مسئولانی استانی در پلدشت برگزار شد؛

همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه