Wednesday, 1 May , 2024
10

تلاش برای آغاز فاز اول فنس کشی منطقه آزاد ماکو طی سال جاری/ قلعه قابان ماکو در یونسکو ثبت می شود

  • کد خبر : 264088
  • 24 مهر 1396 - 17:14
تلاش برای آغاز فاز اول فنس کشی منطقه آزاد ماکو طی سال جاری/ قلعه قابان ماکو در یونسکو ثبت می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: قلعه قابان ماکو در سال ۲۰۲۰ در یونسکو ثبت می شود.

به گزارش آراز سسی، حسین فروزان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ مناطق آزاد بحث تخلفات در گمرک به سبب شلوغی محیط بود و در این راستا اقداماتی از قبیل چهار بانده کردن گمرک، جاده های مواصلاتی به بازرگان و دوربین های مدار بسته بود.

 

وی با ابراز خرسندی از ایجاد پایانه صادراتی تصریح کرد: در این رابطه، بار و کالاها توسط کامیون‌ها به پایانه انتقال یافته و سپس توسط کامیون‌های ترکیه به نصف قیمت به استانبول انتقال می‌یابد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در بحث قاچاق کالا افزود: اتوبو‌س‌هایی مسافری وجود دارد که در مدت یک روز از این مرز خارج و در مسیر برگشت بار قاچاق وارد کشور می کردند که کنترل مناسبی بر آنها صورت نمی گرفت ولی از دیروز طبق هماهنگی های صورت گرفته مسئولان مربوطه آنها را شناسایی و بازرسی دقیق بر آنها صورت می گیرد.

 

فروزان با اشاره به اینکه براساس قانون هر فرد می‌تواند تنها تا سقف ۸۰ دلار جنس طی ۱ سال بیاورد، تصریح کرد: بی شک اگه جلوی قاچاق گرفته شده و شرکت‌های خارجی مجبور می شوند درخواست ایجاد کارگاه در منطقه را بدهند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه امسال اقدامات مناسبی در بحث جلوگیری از ورود قاچاق به منطقه صورت گرفت، حداقل ۱۰ تولید کننده لباس خارجی درخواست بررسی منطقه و ایجاد تولیدی در این منطقه را داده است.

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه در پایانه مرزی امکان انتقال کوچکترین سرقت وجود ندارد اظهار داشت: با تمام توان در برابر قاچاق ایستادگی می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی در سه یا چهار محور آغاز شده است بیان کرد: این پروژه ها در بخش تجارت، گردشگری، معادن بوده و به زودی تغییرات قابل توجهی در منطقه دیده می شود.

 

وی در خصوص چهارباند شدن گیت ورودی به منطقه آزاد ماکو تا بازرگان اظهار کرد: اوایل سال ۹۷ تعریض جاده از گیت ورودی به بازرگان به اتمام می رسد.

 

فروزان بیان کرد: در حوزه گردشگری در سال ۲۰۲۰ قلعه قابان ماکو در یونسکو ثبت می شود و از سوی دیگر سایر بناهای تاریخی در حال مرمت است.

 

وی با اشاره به اینکه ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور است تصریح کرد: در این رابطه باید تلاش شود که چالدران به منطقه آزاد ماکو وصل شود زیرا این چهار شهرستان با هم بوده است.

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه فنس‌کشی منطقه به میزان ۴۰ تا ۸۰ میلیارد تومان هزینه لازم دارد گفت: علاوه بر بحث فنس کشی برای نگهداری آن ۲۰۰ نفر باید استخدام شده و در سال نزدیک به ۱۰ میلیارد هزینه لازم دارد اما تلاش می‌شود که فاز نخست آن امسال آغاز شود.

 

وی اظهار داشت: بی شک استان ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد اما به شرط اینکه درآمدها نیز به منطقه تخصیص یابد.

 

فروزان با بیان اینکه درخواست برای سرمایه گذاری در منطقه بسیار است افزود: اما برخی مشکلات وجود دارد که یکی از آنها بحث انتقال پول و مجوز صنایع بود و باید حل شود و هم اکنون نیز کشورهای کره، کانادا و چین به این منطقه نماینده فرستاده‌اند.

 

انتهای پیام/طاها

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=264088

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه