Sunday, 19 May , 2024
3
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تسهیل تجارت با شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 289821
  • 19 اردیبهشت 1403 - 9:36
تسهیل تجارت با شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به لحاظ اهمیتی که دارند موردتوجه بوده و با تمام توان در تلاش برای هوشمندسازی و حمایت از دانش‌بنیان‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»، حسین گروسی در جلسه کارگروه ارتقای سلامت اداری، ‌پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز منطقه آزاد ماکو با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به‌خاطر توانایی و ظرفیت‌هایی که دارند می‌توانند در اموراتی مانند تسهیل در تجارت، جلوگیری از قاچاق ورودی و معکوس و حفاظت از مرزها نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به لحاظ اهمیتی که دارند موردتوجه بوده و با تمام توان در تلاش برای هوشمندسازی و حمایت از دانش‌بنیان‌ها هستیم.

گروسی گفت: در سال جاری هدف‌گذاری‌ها در راستای حمایت از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور بوده است؛ لذا در این راستا با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که بر اساس آن ۱۰ هکتار زمین به‌منظور ایجاد زیرساخت برای صنایع دانش‌بنیان و فناور و تجاری‌سازی این مجموعه‌ها و تولید واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین شهرک اقتصاددانش بنیان کشور در ماکو ایجاد می‌شود و عملیات اجرایی آن از ابتدای امسال آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط منطقه آزاد ماکو در راستای مقابله با قاچاق اظهار کرد: پروژه محصورسازی و حصارکشی منطقه آزاد ماکو به طول ۲۳.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال را عملیاتی کرده‌ایم که از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در گیت ورودی منطقه آزاد افزود: ساختمان گمرک و سایر ادارات مستقر در گمرک احداث شده است.

گروسی با تأکید بر جذب کامل سهمیه کالای همراه مسافر گفت: سال گذشته جذب کامل سهمیه کالای همراه مسافر صورت گرفت و امسال نیز با پیگیری‌هایی که صورت‌گرفته است سهمیه کالای همراه مسافر از ۲۳ میلیون دلار به ۶۰ میلیون دلار رشد یافته است.

وی با اشاره به صدور کارت ماکو وندی در راستای اینکه مردم منطقه آزاد ماکو از مزایای منطقه بهره‌مند شوند و این اقدام عاملی برای جلوگیری از قاچاق است، تصریح کرد: مذاکراتی با بانک‌های گردشگری و ملت صورت‌گرفته است و بانک‌های مذکور آمادگی خود را در راستای عملیاتی نمودن این اقدام اعلام کرده‌اند.

وی با تأکید بر شعار جهش تولید با مشارکت مردم و اقدامات صورت‌گرفته برای تحقق این شعار اظهار کرد: در راستای تحقق این شعار از طرفیت مردم و شرکت‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به پیگیری در راستای حل مشکلات مربوط به تردد در گمرک بازرگان افزود: پیگیری‌های لازم در راستای حل مشکل تردد در گمرک بازرگان صورت‌گرفته است.

لازم به ذکر است فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو نیز از سال ۱۳۹۱ شروع شده است و باتوجه‌به مرزی بودن از دو گمرک بازرگان و پلدشت برخوردار است.

یکی از اقدامات منطقه آزاد ماکو که طی چندین سال به آن پرداخته است آماده‌سازی زیرساخت‌ها و رفع محرومیت در منطقه و توسعه اقتصادی و تجارت در منطقه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289821

نوشته های مشابه

29اردیبهشت
تجهیزات گمرک بازرگان ارتقا باید
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

تجهیزات گمرک بازرگان ارتقا باید

27اردیبهشت
دومین کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی برگزار می‌شود
دبیر کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی:

دومین کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی برگزار می‌شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه