Friday, 19 April , 2024
18
رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو خبر داد:

تزریق بیش از ۳۰ هزار دز واکسن در ماکو

  • کد خبر : 278724
  • 22 شهریور 1400 - 9:51
تزریق بیش از ۳۰ هزار دز واکسن در ماکو
رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: تا به امروز بیش از ۳۰ هزار دور واکسن در این شهرستان تزریق شده است.

به گزارش آراز سسی، رحیم صمدی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان در ابتلا به کرونا ویروس با تاکید براینکه، تاکنون ۱۲هزار و ۵۴۱ نفر مبتلا به کرونا ویروس در سطح شهرستان به ثبت رسیده است که ۱۴۵ نفر متاسفانه فوت شده اند، افزود:نرخ فوتی به ابتلا در شهرستان ۱.۱۵ درصد است.

 

وی در ادامه از رشد ابتلاء بیماران طی هفته های گذشته خبر داد و گفت: طی دو هفته گذشته افزایش ۱۰ درصدی نرخ رشد ابتلا به کرونا ویروس را شاهد هستیم که از این آمار ۶۰ نفر بیمار حاد در بیمارستان ماکو بستری هستند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو موج پنجم کرونا ویروس را در شهرستان شدیدتر و نسبت به موج‌ها گذشته، طولانی تر بیان کرد و گفت: این باعث فرسایش کادر درمان و همچنین ابتلای بیشتر آنها به این ویروس مرموز شده‌است که به دنبال آن خستگی مفرط در پزشکان و پرستاران به شدت رویت می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی عام در ماکو زیر ۵۰ درصد است، افزود: در بعضی مشاغل بالای ۷۰ درصد و در بعضی اماکن بالای ۸۰ درصد نیز رعایت می‌شود که زدن ماسک و عدم تجمع در کنار واکسینه شدن موجبات کنترل موج پنجم کروناویروس خواهد شد.

 

دکتر صمدی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در شهرستان به قدرت و قوت خود در حال انجام است، افزود: بیش از ۳۰ هزار دوز تا به امروز واکسن تزریق شده است، که در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ دوز واکسن تزریق می شود.

 

وی با اشاره به اینکه گروه هدف بالای ۱۸ سال در مجموع ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر است، اظهار کرد: بیست هزار نفر دوز اول و ۱۰ هزار نفر نیز دوم خود را دریافت کرده اند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو در ادامه با اشاره به اینکه بعضی مطالب ضد و نقیض در فضای مجازی پیرامون عدم واکسینه شدن گروه‌های هدف در ماکو منتشر می شود، افزود: هر استان و هر منطقه شرایط مختلفی دارد که بنا به دستورالعمل های ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی باید به واکسیناسیون بپردازند که در ماکو نیز گروه‌های هدف و متولدین یادشده واکسین میشوند که واکسینه کردن بانوان باردار و دانشجویان نیز آغاز شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه ها واکسینه شدند و از فردا ۲۲ شهریور گروه هدف دانشجویان دانشگاه پیام نور ماکو نیز شروع به واکسن شدن خواهد کرد، افزود: ما آماده ایم تا واکسن دانشجویان را تزریق کنیم لذا اگر دانشگاه ها اعلام آمادگی بکنند و محل تزریق واکسن را فراهم بکنند در کمترین زمان ممکن واکسن دانشجویان تزریق خواهد شد.

 

به گفته دکتر صمدی دانشجویانی که مستقر در ماکو هستند ولی محل تحصیل آنها در خارج از شهر است برای دریافت واکسن خودشان نیاز دارند تا از معاونت آموزشی دانشگاه تحصیل کرده معرفی نامه ای به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان دریافت کنند تا در کمترین زمان ممکن واکسینه بشوند.

 

وی بابیان اینکه دو محل در ماکو و یک محل واکسیناسیون در شهر بازرگان برای افزایش و سرعت دهی به روند واکسیناسیون آماده خدمت هستند، افزود: افزایش میزان واکسیناسیون به ۳۰۰۰ دوز در روز از جمله اهداف ما است که در پی آن کاهش تجمع را در مراکز واکسیناسیون شاهد خواهیم بود.

 

وی از رفع مشکل سامانه ثبت و نوبت دهی واکسن خبر داد و افزود: مراجعه کنندگان برای دریافت واکسن خود حتماً در سامانه ثبت‌نام کرده و از تجمع در محل های ثبت نام جداً خودداری بکنند.

 

صمدی همچنین از واکسیناسیون عوامل آموزش و پرورش به صورت کامل خبر داد و افزود: کادر آموزش و پرورش و مشاغل مرتبط با این حوزه همچون رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی و تاکسی ها طی چند روز آینده به صورت کامل واکسینه خواهند شد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو خطاب به مردم گفت: پس از ماهها تلاش بی‌وقفه و ایثار گونه کادر درمان و بهداشت ماکو امروز بیشتر کادر درمان و بهداشت خسته شده اند و بعضی از آنها به خاطر ابتلای چندین باره به کروناویروس در در وضعیت بسیار ناراحت کننده ای از نظر جسمی و روحی قرار دارند، لذا انتظار ما از مردم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با در نظر گرفتن ظرفیت های شهرستان و حمایت روحی و روانی از این زحمتکشان عرصه جهاد سلامت است به گونه‌ای که بعضی از این مدافعان سلامت چندین ماه است که به مرخصی نرفته اند و چندین ماه است که چشم انتظار دیدن خانواده هایشان هستند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278724

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه