Wednesday, 1 May , 2024
4
مدیر پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۶۰۶ دستگاه کامیون از مرز بازرگان

  • کد خبر : 288259
  • 10 بهمن 1402 - 1:00
تردد روزانه ۶۰۶ دستگاه کامیون از مرز بازرگان
مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: متوسط تردد روزانه کامیون از مرز بازرگان ۶۰۶ دستگاه است.

بهرام سلمان‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی پایانه مرزی بازرگان گفت: پایانه مرزی بازرگان به‌صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و فعالیت این پایانه در امر واردات، صادرات و ترانزیت کامیون‌ها بی‌وقفه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عمده مقاصد ترانزیتی کامیون‌هایی که از بازرگان عبور می‌کنند، مرزهای باشماق، خسروی و آستارا است، تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای مرز بازرگان در ورود و خروج تجاری به کشور است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۶۰۶ دستگاه عنوان کرده و افزود: امسال در مجموع ۶۶ هزار و ۲۶۸ دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۱۱۵ هزار و ۲۶۷ دستگاه کامیون نیز وارد کشور شده که به ترتیب ۱۸درصد و ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سلمان‌زاده اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی، پتروشیمی، مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

وی همچنین عمده کالاهای وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین‌آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان افزود: تردد اتوبوس در مدت ۱۰ ماه گذشته، پنج هزار و ۱۴ دستگاه است و این ترددها در سال گذشته پنج هزار و ۴۵۲ دستگاه بوده است مه نشان از کاهش ۸درصدی ترددها دارد.

آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان در ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

در کل کشور ۲۲ پایانه مرزی وجود دارد که حدود یک‌چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان غربی واقع است.

گذرگاه مرزی بازرگان یا مرز بازرگان از مهم‌ترین نقاط گمرک ایران است و در فاصلهٔ یک‌کیلومتری شهر بازرگان واقع در شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی قرار دارد. این گمرک در سال ۱۳۰۵ ساخته شده است که تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است. نام این گذرگاه از طرف کشور ترکیه مرز گوربولاغ است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=288259

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه