Friday, 19 April , 2024
9
امام جمعه پلدشت:

تربیت پیروان صالح برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است/ دشمن تمام ترفندها را برای مقابله با جبهه مقاومت بکار گرفته است

  • کد خبر : 279883
  • 24 دی 1400 - 13:07
تربیت پیروان صالح برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است/ دشمن تمام ترفندها را برای مقابله با جبهه مقاومت بکار گرفته است
امام جمعه پلدشت گفت: نظام سلطه برای حذف مقاومت که به‌صورت یک جریان فزاینده، در حال گسترش در منطقه و حتی فراتر از آن است، ابزارها و ترفندهای مختلفی به‌کار بسته است که شامل نظامی، سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و فضای مجازی، علمی و صنعتی است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به ارتباط قلبی با آل محمد (ص)، شرط رسیدن به نور یقین است، گفت: هر کسى که خواهان نور یقین است؛ لازم است که قرب معنوى و اتصال روحانى و ربط قلبى را با آل محمّد (ص) زیاد کند.

وی با اشاره به صدق در مراتب ششگانه تصریح کرد: مراد از معیت با صادقین، موافقت و متابعت است و مراد از صدق، تمام مراتب ششگانۀ صدق است؛ یعنى صدق در «گفتار،کردار، عزم، وفاى به عهد، تساوى ظاهر و باطن، و صدق در مقامات دین است.

وی در خصوص چرایی حضور هیأت طالبان در ایران اظهار کرد: روابط ایران با طالبان به‌عنوان به‌رسمیت شناختن طالبان به‌عنوان یک دولت نیست. بلکه تلاش ایران برای همگرایی بیشتر گروه‌های افغان برای تشکیل یک دولت فراگیر و ملی، متشکل از همه اقوام و گروه‌ها است.

امام جعمه پلدشت با اشاره به مناسبت روز یکشنبه ۲۶ دی ماه سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا؛ ۱۳جمادی‌الثانی افزود: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند، این عزیزان همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آن‌ها شهدا بودند، در ارزش‌گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفاً جایگاه شهدا را می‌توان برای آنها قائل شد.

به گفته وی تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است، از این رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند، سیره و روش حضرت ام‌البنین (س) که مزین به‌دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما است تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

طالبی با اشاره به مناسبت سالروز شهادت شهید نواب صفوی، ۲۷ دی گفت: شهید نواب کسی است که صریحا اساس‌نامه و قانون اساسی حکومت اسلامی را در کتابی به‌نام «راهنمای حقایق» نوشت و ایده تشکیل حکومت اسلامی را مطرح ساخت و این موضوع، در روحیه و اندیشه انقلابیون تأثیر داشت و بعدها با هدایت حضرت امام (قدس سره) به‌کمال نهایی رسید.

وی با تاکید بر ترفندهای دشمن برای در هم شکستن جبهه مقاومت تصریح کرد: نظام سلطه برای حذف مقاومت که به‌صورت یک جریان فزاینده، در حال گسترش در منطقه و حتی فراتر از آن است، ابزارها و ترفندهای مختلفی به‌کار بسته است که شامل نظامی، سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و فضای مجازی، علمی و صنعتی است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279883

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه