Wednesday, 1 May , 2024
11

تبیین زوایاى برجسته شخصیت حضرت زینب کبرى(س) بسیار مهم است/ تحریم ها می‌توانند برای کشور به فرصت تبدیل شوند/ جوانان باید شانه خود را زیر کارهای بزرگ و کوچک قرار دهند/ تحقق شعار رونق تولید تحول عظیم در بخش های مختلف کشور ایجاد می کند

  • کد خبر : 270482
  • 02 فروردین 1398 - 14:15
تبیین زوایاى برجسته شخصیت حضرت زینب کبرى(س) بسیار مهم است/ تحریم ها می‌توانند برای کشور به فرصت تبدیل شوند/ جوانان باید شانه خود را زیر کارهای بزرگ و کوچک قرار دهند/ تحقق شعار رونق تولید تحول عظیم در بخش های مختلف کشور ایجاد می کند

امام جمعه پلدشت گفت: مهم‌ترین اقدامات در راستاى مقابله با توطئه، هجمه فرهنگى و فکرى دشمنان اسلام و نیز در راستاى ارائه الگویى مناسب از شخصیت زن در اسلام در عصر حاضر، تبیین زوایاى برجسته شخصیت حضرت زینب کبرى(س) و ترویج آن در جامعه اسلامى است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به سالروز رحلت بزرگ بانوى اسلام حضرت زینب کبرى (س) گفت: حضرت زینب به‌دلیل برخوردارى از صفات والاى انسانى و تربیت ممتاز اخلاقى و دینى و نیز نقش مؤثر در واقعه کربلا به عقیله بنى‌هاشم، عالمه غیرمعلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل على، معصومه صغرى، امینه‌اللّه، نائبه‌الزهرا، نائبه‌الحسین، عقیله النساء، شریکه الشهداء، بلیغه، فصیحه، شریک‌الحسین و ام‌المصائب ملقب شدند.

وی تصریح کرد: سبک زندگى و سیره و منش حضرت زینب(س) در زندگى فردى، حیات اجتماعى و ایفاى نقش در حوادث مهم به‌خصوص در حادثه عظیم کربلا از ابتدا تا انتها و نیز به‌دلیل برخوردارى از این صفات والاى انسانى و الهى که تجلى عینى زن مسلمانِ معیار و الگوى اسلام است، براى زنان جامعه اسلامى ما بهترین الگو و اسوه بوده و مخصوصا در این زمانه که دشمنان سعى در ارائه و تعریف الگویى غربى از زن و حضور او در عرصه‌هاى مختلف اجتماعى ارائه مى‌دهند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبرى می فرمایند، زینب کبرى یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکى از مهم‌ترین مسائل تاریخ نشان مى‌دهد.

امام جمعه پلدشت افزود: مهم‌ترین اقدامات در راستاى مقابله با توطئه، هجمه فرهنگى و فکرى دشمنان اسلام و نیز در راستاى ارائه الگویى مناسب از شخصیت زن در اسلام در عصر حاضر، تبیین زوایاى برجسته شخصیت حضرت زینب کبرى(س) و ترویج آن در جامعه اسلامى است.

به گفته وی ازجمله ویژگى‌هاى برجسته حضرت زینب(س) تبعیت محض ایشان از جایگاه و اوامر ولایت امام عصر خویش است.

طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال و در اجتماع پرشور انبوه زائران و مجاوران حرم رضوی گفت: سال ۹۸ که مزین به شعار رونق تولید شد سال فرصت ها است و تحقق این شعار موجب ایجاد تحول در بخش های مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول ملی و توازن بودجه ای می شود.

وی تصریح کرد:  مشکل عمده کشور، «مشکل اقتصادی و مسئله معیشت قشرهای ضعیف» است که بخشی از این مشکل ناشی از تحریم های اروپا و آمریکا است و بخش دیگرِ آن به نقائص درونی و ضعف های مدیریتی باز می‌گردد.

وی اظهار کرد: تحریم ها می‌تواند برای کشور به فرصت تبدیل شوند و مشاهده ضعف ها و نقایص می تواند تجربه‌ای گران بها برای آینده و برای مدیریت سال های بعد کشور ایجاد کند.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به امکانات دفاعی کشور افزود: دشمنان نیز به برتری دفاعی ایران اعتراف، و تلاش دارند آن را وسیله‌ی فشار قرار دهند اما این اتفاق نخواهد افتاد و کشورمان به کوری چشم آنها تقویت بنیه دفاعی خود را ادامه می دهد.

طالبی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان گفت: ما در جنگ اقتصادی به لطف خداوند پیروز می شویم ولی باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا نقطه ای برسیم که دشمنان احساس کنند دیگر نمی توانند از محور اقتصادی به کشور فشار وارد کنند.

وی تصریح کرد: توانایی و مشت محکم جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی، در واقع قدرت بازدارندگی ایران است که در سایه تحریم ها به‌دست آمد و در مسائل اقتصاد نیز می‌توان از فرصت تحریم ها، به همین توانایی بازدارندگی رسید.

وی با اشاره به اینکه امروز کسانی در داخل به‌طور پیوسته به دنبال پمپاژ سبک زندگی غربی، روش های غربی و لغات غربی در ادبیات، دانشگاه ها و مدارس هستند، در واقع تقی زاده های جدید هستند، همچنانکه مدافعان و حامیان سند ۲۰۳۰ نیز در واقع ادامه دهنده تفکر تقی زاده هستند، اظهار کرد: امروز مردم انقلابی و جوانان مؤمن نخواهند گذاشت حرف تقی زاده های جدید به کرسی بنشیند.

امام جمعه پلدشت با اشاره به شعار رونق تولید افزود: دولت، مجلس و همه کسانی که توانایی ورود به حیطه تولید دارند، برای تحقق شعار امسال با وظایف سنگینی روبرو هستند.

طالبی با اشاره به نقش موثر جوانان گفت: جوانان باید شانه خود را زیر کارهای بزرگ و کوچک قرار دهند و وحدت خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=270482

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

12اردیبهشت
همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم
با حضور مسئولانی استانی در پلدشت برگزار شد؛

همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه