Thursday, 9 May , 2024
1
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

  • کد خبر : 289650
  • 08 اردیبهشت 1403 - 11:35
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت گفت: مراحل پایانی تالاب شیبلوی پلدشت در کنوانسیون رامسر در حال سپری‌شدن است و طی سال جاری این تالاب به‌عنوان تالاب بین‌المللی ثبت می‌شود.

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به شرایط خوب تالاب‌های پلدشت گفت: طبق بارندگی‌های خوبی که در سال گذشته و جاری رخ‌داده است تالاب‌های پلدشت در شرایط خوبی به سر می‌برند.

وی با اشاره به تالاب‌های شیبلو، عرب گولو و کینکور در سطح شهرستان پلدشت تصریح کرد: سطح تالاب‌های پلدشت تا این لحظه بالغ بر ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهند.

وی با اشاره اینکه وسعت تالاب‌های پلدشت چهارهزار هکتار است، اظهار کرد: تالاب شیبلوی پلدشت بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت دارد که انواع گونه‌های آبزی و کنار آبزی را در خود جای‌داده است.

رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت با اشاره به اهمیت تالاب‌های پلدشت افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در اکوسیستم منطقه ایفا می‌کنند و هرجایی که تالاب باشد به‌خاطر رطوبت موجود کشاورزی و محصول نیز باکیفیت‌تر است.

محمدی گفت: تالاب‌های پلدشت و خصوصاً تالاب شیبلو هرساله بالغ بر ۴۰۰ هزار قطعه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی را در خود جای می‌دهد و میزبان پرندگان کمیابی همچون غاز پیشانی‌سفید کوچک است.

رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت با تأکید بر شرایط مساعد تالاب شیبلو و اهمیت بالای آن افزود: مراحل پایانی تالاب شیبلوی پلدشت در کنوانسیون رامسر در حال سپری‌شدن است و طی سال جاری این تالاب به‌عنوان تالاب بین‌المللی ثبت می‌شود.

لازم به ذکر است تالاب‌ها پرتولیدترین و پرثمرترین اکوسیستم‌های کره زمین هستند، تالاب‌ها باتوجه‌به تنوع زیستی بالا و فراهم‌کردن محیط‌زیست و غذای مناسب می‌توانند زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را فراهم می‌کنند.

در واقع این تالاب‌ها هستند که با فراهم‌ساختن آب و قابلیت زادآوری اولیه، به بقای گونه‌های جانوری و گیاهی روی زمین کمک می‌کنند. بسیاری از چرخه‌های حیات را اگر مشاهده کنید، بخش مولد آن‌ها به تالاب‌ها برمی‌گردد.

درون تالاب‌ها بی‌شمار حیات و زندگی دیده می‌شود، این تالاب‌ها هستند که از انبوه گونه‌های پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان، ماهیان و بی‌مهرگان حمایت می‌کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=289650

نوشته های مشابه

19اردیبهشت
تسهیل تجارت با شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تسهیل تجارت با شرکت‌های دانش‌بنیان

18اردیبهشت
افزایش ۵۹ درصدی تردد کامیون از پایانه مرزی پلدشت
مدیر پایانه مرزی پلدشت خبر داد:

افزایش ۵۹ درصدی تردد کامیون از پایانه مرزی پلدشت

17اردیبهشت
امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد:

امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه