Friday, 19 April , 2024
14

برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در ماکو

  • کد خبر : 262354
  • 20 تیر 1396 - 16:41
برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در ماکو

فرماندار ماکو از برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی به میزبانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش آراز سسی، شاهین علیزاده بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی، برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در ماکو، شهیدان را سرمایه‌های اجتماعی و پیشینه درخشان ایران دانست و گفت: جنگ نابرابر عراق علیه ایران در ۳۱ شهریور شروع شد و هشت سال طول کشید که طی این مدت ۲۲۰ هزار نفر از سرمایه‌‌های اجتماعی کشورمان شهید شدند.

 

وی با تاکید بر این که وظیفه ما حفظ و حراست از آرمان‌ها و اهداف والای این شهداء است، تصریح کرد: ایران در هشت سال دفاع حق علیه باطل در برابر تمامی زیاده گویی‌ها ایستاد و حتی یک وجب هم از خاک خود را به دشمن نداد.

 

فرماندار ماکو در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهداء در این شهرستان، افزود: برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این یادواره، ۱۲ ستاد اجرایی به ریاست فرمانداری و دبیری سپاه شهدا برگزار می‌شود.

 

سرهنگ پاسدار حسین محمد باقرلو در این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره‌های متعدد با موضوعات متفاوت، گفت: همه عزت و شوکت ما ایرانیان، خانواده شهدا هستند و تنها خواسته خانواده‌های شهدا انتقال اهداف فرزندان شهیدشان به جوانان است.

 

فرمانده سپاه ماکو در ادامه با اشاره به همکاری و همیاری ارگان‌ها و سازمان‌ها در جهت ساخت یامان شهدا در شان و منزلت شهدا در شهرستان، افزود: بعضی اماکن که به عنوان یادمان استفاده می‌شود چندان مناسب نیستند.

 

باقرلو در ادامه با اشاره به ساخت پنل‌های عظیم در ورودی و خروجی شهرها با عنوان شهدا، تولید و پخش بروشورها و کتابچه‌هایی با موضوع راه رسم شهدا و زندگی‌نامه آنها به زبان‌های زنده دنیا و این که دانشگاه‌ها می‌توانند در تدوین کتاب ۱۸۲ شهید عامل شناسانده این جهادگران به سایر دانشجوها شوند، گفت: این کارهای فرهنگی باعث می‌شود تا خانواده‌های شهدا خود را تنها نپندارند و باعث دلگرمی آنها شود.

 

انتهای پیام/ طاها

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=262354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه