Monday, 6 May , 2024
5
مدیر جهاد کشاورزی پلدشت خبر داد:

برداشت ۳۰ هزار تُن هندوانه در پلدشت

  • کد خبر : 285342
  • 28 تیر 1402 - 9:19
برداشت ۳۰ هزار تُن هندوانه در پلدشت
مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: طبق پیش‌بینی‌ها از اراضی زیر کشت هندوانه در این شهرستان 30 هزار تُن برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

پرویز سلیم زاده در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به فصل برداشت هندوانه در پلدشت گفت: طبق پیش‌بینی‌ها از اراضی زیر کشت هندوانه در این شهرستان ۳۰ هزار تُن برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۳۵۰ هکتار اراضی این شهرستان زیر کشت هندوانه رفته و میانگین عملکرد این زمین‌ها، ۸۰ تن در هر هکتار است.

وی با بیان اینکه برداشت هندوانه در این شهرستان از نیمه دوم تیر آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد، اظهار کرد: این شهرستان با داشتن اراضی مرغوب به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات جالیزی در سطح کشور به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با اشاره به اینکه تمامی محصول هندوانه در پلدشت به‌صورت طیف نواری آبیاری انجام می‌شود، افزود: آبیاری در این شهرستان قبل از اجرای این طرح به‌صورت سنتی بود؛ ولی در حال حاضر ۱۰۰ درصد از اراضی هندوانه به‌صورت طیف نواری بوده کشت شده است.

سلیم زاده با بیان اینکه در روش آبیاری به روش طیف حدود ۷۰ صد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود،  گفت: کاهش مصرف آب، کنترل علف‌های هرز، کاهش نیروی کار و هزینه‌های زراعی از مزایای این روش آبیاری است و ۲۰ درصد در راندمان تولید مؤثر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=285342

نوشته های مشابه

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه