Wednesday, 1 May , 2024
10

برداشت میانگین ۳۵ تن بذر سیب زمینی از اراضی زیر کشت پلدشت

  • کد خبر : 276116
  • 30 آبان 1399 - 14:32
برداشت میانگین ۳۵ تن بذر سیب زمینی از اراضی زیر کشت پلدشت

رئیس جهاد کشاورزی پلدشت گفت: از هر هکتار به طور میانگین حدود ۳۵ تن بذر سیب زمینی تولید می‌شود.

به گزارش آراز سسی، پیشه ور در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تامین بذر سیب زمینی کشاورزان استان گفت: خوشبختانه امسال برای اولین بار در سطح ۴۰ هکتار از مزارع شهرستان، سیب زمینی بذری در پنج کلاس مختلف از رقم اقریا کشت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ارقام سیب زمینی سه دسته هستند، تصریح کرد: ارقام به ۳ دسته دیر رس، متوسط رس و زودرس تقسیم می شوند، رقم کشت شده در پلدشت در ۱۰۰ روز به مرحله برداشت می رسد.

 

وی در خصوص میانگین برداشت از هر هکتار اظهار کرد: از هر هکتار به طور میانگین حدود ۳۵ تن بذر سیب زمینی تولید می‌شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی پلدشت افزود: افزایش تعداد بذرها در هر بوته، مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و سایز تقریبا یک دست این سیب زمینی های جدید را از سایر ارقام متمایز ساخته است.

 

پیشه ور گفت: وقتی که کشاورز این بذرها را تهیه و به عنوان خوراکی کشت می کند، می تواند ۶۰ یا ۷۰ تن در هکتار محصول برداشت کند.

 

رئیس جهاد کشاورزی پلدشت با تاکید بر اینکه بذرهای تولید شده در پلدشت با هر نوع آب هوای سازگاری دارد و به خاطر ویژگی های خاصی که دارند به زودی جایگزین سایر بذرها می شود، افزود: از ۴۰هکتار اراضی کشاورزی کشت شده شهرستان ۱۴۰۰ تن بذر سیب زمینی برداشت می شود که سال آینده در اختیار کشاورزان سیب زمینی کار استان قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=276116

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

ای رسانه