Friday, 29 March , 2024
13
امام جمعه پلدشت:

ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد/ نماز جمعه خونین خان‌آباد و تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان‌

  • کد خبر : 279237
  • 23 مهر 1400 - 13:22
ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد/ نماز جمعه خونین خان‌آباد و تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان‌
امام جمعه پلدشت گفت: باید توجه داشت كه تجربه چند سال اخیر برجام به‌خوبی به ایران ثابت كرده كه طرف‌های غربی غیرقابل اعتمادند و به تعهدات خود به‌خوبی عمل نمی‌كنند.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اینکه ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد، گفت: باید توجه داشت که تجربه چند سال اخیر برجام به‌خوبی به ایران ثابت کرده که طرف‌های غربی غیرقابل اعتمادند و به تعهدات خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند و مهم‌تر از همه، مذاکره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌بینند.

 

وی تصریح کرد: مقصر اصلی تاخیر ازسرگیری مذاکرات برجامی حاکی از انفعال طرف‌های غربی است که حاضر نیستند جهت احیای مذاکرات، اقدامات سازنده انجام دهند و در عین حال با نگاهی زیاده‌خواهانه ایران را که از همگی آن ها در بحث برجام طلبکار است در جایگاه بدهکار می‌بینند.

 

وی اظهار کرد: عدمِ کرنش ایران در برابر خواسته آن‌ها و رد کردن هرگونه تهدید و مذاکراتی که عاری از دستاورد برای ملت ایران باشد، عملاً به طرف‌های غربی این پیام را می‌رساند که بر عکس آنچه آن‌ها تصور می‌کنند پنجره تعامل و مذاکرات دیپلماتیک، نه از سوی آن‌ها بلکه از سوی ایران برای همیشه باز نیست و بسته شدن این پنجره و سخت شدن روند احیای مذاکرات جدای از این‌که بازتابی از اقدامات منفی خودِ آنها است، بیش از همه برای آن‌ها حامل ضرر خواهد بود.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت عدالت افزود: فهم عدالت بدون دو شاخص معنویت و عقلانیت محکوم به‌شکست است. شاخص معنویت یعنی عدالت را با مبدأ، معاد، مقصد، محتوای دینی و معنوی فهم کنیم و وقتی از عقلانیت حرف می‌زنیم سخن بر سر یک دستگاه محاسباتی در روش اجرا است. لذا اجرای عدالت نمی‌تواند از مسیر خلاف دین و مسیر غیراخلاقی، غیرشرعی و غیرانسانی محقق می‌شود.

 

طالبی با اشاره به تحولات در مرزهای شمال غرب کشور گفت: طبیعتاً هر قدر که قدرت معنوی یک قطب قوی‌تر باشد، مخاطبان بیشتری را نیز به‌همراه خواهد داشت؛ مخاطب بیشتر، بستر نفوذ بیشتر است.

 

وی با اشاره به نماز جمعه خونین خان‌آباد و تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان‌ تصریح کرد: آمریکایی‌ها به این تحلیل رسیده‌اند که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران همچون ایران به‌صورت تهدید می‌تواند وجود داشته باشد و درعین‌حال می‌تواند سیاست‌های این کشور شکست‌خورده در افغانستان را پیش ببرد، داعش است؛ به‌همین‌منظور تمام توان خود را بر احیا و حمایت از داعش قرار داده است.

 

وی اظهار کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی است؛ زیرا هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد و نمو نیروهای نیابتی آن‌ها، هر دو زمینه‌ساز ناامنی و بروز مشکلات تروریستی در منطقه هستند.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به انتخابات عراق افزود: انتخابات مجلس عراق روز یکشنبه ۱۸مهرماه در عراق برگزار گردید، انتخاباتی که برخلاف اغلب قریب به‌تمام پیش‌بینی‌ها، نتایج دیگری را رقم زده و بیم‌ها و امیدهایی را پدید آورده است.

 

به گفته وی مشارکت در این دوره از انتخابات بالای ۴۰ درصد است که با توجه به‌شرایط اقتصادی و ناراحتی مردم، نسبتاً مقبول بوده و یک گام به‌سوی ثبات عراق است.

 

طالبی گفت: در این انتخابات علی‌رغم تلاش‌های آشکار و پنهان جریان غربگرا در عراق، جریان‌های اسلامی و مقاومتی اکثریت کرسی‌های پارلمانی را بدست آورده و پارلمان در اختیار جریان‌های اسلامی و گفتمان مقاومت خواهد بود.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) تصریح کرد: امام حسن عسکری(علیه السلام) از جهتی غریب‌ترین امام هستند؛ آن‌حضرت خودشان این‌جهت را چنین بیان می‌کنند: «هیچ یک از پدرانم، آنگونه که من گرفتار تردید شیعیان شده‌ام، مورد تردید واقع نشدند.»رخنه این شک (شک به‌حقانیت رهبر الهی) در جامعه شیعه، اولین علت برای غیبت رهبر الهی است، یعنی با تغییر رفتار شیعه، تغییر نعمت و سرنوشت روی داد.

 

وی اظهار کرد: انتظار فرج یعنی استطاعت در بصیرت و صبر برای حکومت امام زمان علیه السلام.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج)؛ نُهُم ربیع الاول، افزود: دارای ایمان عمیق، برخوردار از عقلانیت و بصیرت، مأنوس با قرآن، اهل عبادت و تضرع، عاشق و دلباخته‌ی امام، اطاعت‌پذیر، عصیان‌ستیز،  اهل جهاد، شهادت‌طلب، شجاع و دلیر، اهل زهد، یک دل و صمیمی، منظم، منضبط و تشکیلاتی، سربلند در آزمون‌ها و استوار در برابر سرزنش‌ها و تبلیغات دشمنان از ویزگی های یاران امام زمان(عج) هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279237

نوشته های مشابه

10فروردین
تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه