Saturday, 4 May , 2024
8
دبیر‌شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی خبر‌داد:

ایران از نقاط سودآور جهان برای سرمایه‌گذاری است/ پیش‌بینی بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

  • کد خبر : 284145
  • 17 فروردین 1402 - 0:20
ایران از نقاط سودآور جهان برای سرمایه‌گذاری است/ پیش‌بینی بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی گفت: ایران یکی از سودآورترین نقاط جهان برای سرمایه‌گذاری است زیرا هزینه‌های تولید، نیروی انسانی،‌ انرژی و زمین در آن نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است.

به گزارش آراز سسی، حجت الله عبدالملکی با اشاره به آمار گردشگران در مناطق آزاد گفت:‌ نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر به مناطق آزاد کشور سفر کردند که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۶۷ درصد برخوردار است.
وی در نشست شورای معاونان و مدیران منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: نظم و انظباط بیشتر و ایجاد برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برای مسافران و گردشگران و همچنین مردم محلی توسط متولیان مناطق آزاد متناسب با تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن از مشخصه‌های عید نوروز امسال بود که با استقبال عامه مردم و گردشگران مواجه شد.
وی به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: امسال نسبت به سال های گذشته سال پرکارتری را داریم و برای تحقق مهار تورم و رشد تولید بصورت ویژه عزممان را جزم می‌کنیم.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: وظیفه مناطق آزاد برای تحقق این امر مهم رشد تولید و کاهش هزینه های تولید است.
به گفته وی رشد سرمایه گذاری و رشد صادرات در کنار اطلاع‌رسانی قوی سه رویکرد مبتنی بر شعار سال در مناطق آزاد است.
عبدالملکی با تاکید بر اینکه ایران دارای بهترین موقعیت سرمایه گذاری است گفت: ایران یکی از سودآورترین نقاط جهان برای سرمایه گذاری است زیرا هزینه‌های تولید، نیروی انسانی،‌ انرژی و زمین در آن نسبت به میانگین جهانی پایین تر است.
وی امنیت ایران را مهمترین مزیت برای سرمایه گذاری عنوان و تصریح کرد: وضعیت خوب اقلیمی ایران، دسترسی به آب‌های آزاد و وجود راه های ترانزیتی از دیگر مزیت های کشور برای سرمایه گذاران است.
مشاور رئیس جمهور افزود: معتقدیم در مناطق آزاد باید فضای کسب و کار اصلاح و روند سرمایه گذاری به شدت روانسازی شود.
وی یکی دیگر از مشکلات سرمایه گذاری در مناطق آزاد و کشور را بی اطلاعی سرمایه گذاران از شرایط و مزیت های سرمایه گذاری عنوان و تصریح کرد: اکثر سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مزیت و فرصت های سرمایه گذاری در مناطق بی اطلاع هستند و باید در این خصوص اقدام کافی و هنرمندانه کرد.
مشاور رییس جمهور با اشاره به اقدام سازمان منطقه آزاد ماکو در راه اندازی اتاق تسهیل و حمایت سرمایه گذاری افزود:‌ این اقدام بسیار خوبی است و البته در سایر مناطق آزاد نیز اقدامات مشابهی انجام شده است.
عبدالملکی با بیان اینکه مناطق آزاد باید بهشت سرمایه گذاران شود، گفت: برای نیل به این هدف بسته‌های سرمایه‌گذاری در هر منطقه پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه بسته‌های سرمایه‌گذاری رونمایی شده منطقه آزاد ماکو بسیار جامع و کامل است، تصریح کرد: باید به سرعت بسته‌های جدید را تعریف کنیم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، افزود: جذب و راه اندازی شرکت‌های بازاریابی صادرات برای محصولات سرزمین اصلی از دیگر ماموریت‌های مناطق آزاد کشور است.
عبدالملکی، تقویت صادرات در مناطق آزاد را از تاکیدات رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: باید شرکت‌هایی برای شناسایی کالاهای تولیدی مازاد در سرزمین اصلی شکل بگیرد که این اتفاق باعث جهش و افزایش صادرات در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=284145

نوشته های مشابه

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه