Sunday, 28 April , 2024
15
فرماندار ماکو خبر داد:

ایجاد آمادگی کامل دستگاه های مسئول برای مقابله با سویه جدید کرونا

  • کد خبر : 282814
  • 19 دی 1401 - 8:00
ایجاد آمادگی کامل دستگاه های مسئول برای مقابله با سویه جدید کرونا
فرماندار ماکو گفت: تمامی دستگاههای مسئول آمادگی کامل خود را جهت مقابله با سویه جدید کرونا را حفظ کنند.

به گزارش آراز سسی، نادر کاظمی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به آغاز پیک هشتم شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: تمامی دستگاههای مسئول از آمادگی کامل جهت مقابله با سویه جدید کرونا را حفظ کرده و رعایت دستورالعملها و ضوابط بهداشتی نیز در دستور کار آحاد مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو موفقترین کشورها در کنترل بیماری کرونا است، تصریح کرد: این موفقیت را مدیون جانفشانی کادر سلامت، همکاری و حمایت مردم در خصوص واکسیناسیون گسترده و رعایت پروتکلهای بهداشتی هستیم.
رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان ماکو بر کنترل مرز بازرگان تاکید و افزود: مرز بازرگان رصد و از مسافرین ورودی به کشورمان تستهای لازم پی سی آر گرفته شود و اگر فرد آلودهای تشخیص داده شد حتما قرنطینه شود.
وی اظهار کرد: پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است و بیمارستان، همه درمانگاه ها و کادر درمان در شهرستان ماکو در آماده باش قرار گیرند.
کاظمی گفت: استفاده از ماسک در مدارس، دانشگاهها و دیگر مراکز عمومی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به شناسایی سویههای جدید در کشور و تاکید به واکسیناسیون بویژه در افراد پرخطر افزود: نیاز است برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن کرونا آنان میگذرد نسبت به تزریق دُز یادآور این ویروس اقدام کنند.
کاظمی در پایان خاطرنشان ساخت: در راستای افزایش حساسیت سطح افکار عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان نیاز است اطلاع رسانی برای پیشگیری از شیوع این ویروس در دستور کار شورای اطلاع رسانی شهرستان قرار گیرد.
نمودار مبتلا به ویروس کرونا در دو تا سه هفته آینده روند صعودی به خود میگیرد
صمدی افشار نیز در این جلسه از آمادگی مراکز درمانی برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز خبر داد و گفت : به همه مراکز درمانی و بهداشتی اعلام شده است تا آمادگی لازم برای پذیرش بیمار و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان به ویروس کرونا را داشته باشند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماکو با اعلام اینکه پیشگیری بهتر از درمان است افزود: ماسک بهعنوان مهمترین راه پیشگیری در مقابل کرونا بوده و از مردم درخواست می شود تا ماسک بزنند.
وی با بیان اینکه تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته باشد، توصیه میشود، تصریح کرد: در تزریق واکسن کرونا هرگونه تعلل و کوتاهی مایه پشیمانی است و بهترین واکسن همچنان در دسترسترین واکسن است.
وی اظهار کرد: ۲۰ هزار و ۱۲۸ نفر از بهمن ماه سال ۹۸ تاکنون مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان مشاهده شده و ۱۸ هزار و ۱۹۶ مورد از این تعداد مثبت بودهاند.
دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان ماکو تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام بهویژه در مدارس و دانشگاهها، بسیار مهم است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماکو افزود: پیشبینی میشود نمودار مبتلا به ویروس کرونا در دو تا سه هفته آینده روند صعودی به خود بگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=282814

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه