Saturday, 27 April , 2024
8
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری گردشگری حاشیه سد و رودخانه ارس

  • کد خبر : 287390
  • 09 آذر 1402 - 10:09
انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری گردشگری حاشیه سد و رودخانه ارس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تفاهم‌نامه طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری حاشیه سد و رودخانه ارس از تفرجگاه سد ارس تا چشمه ثریا به مرحله اجرا در می‌آید.

به گزارش آراز سسی، حسین گروسی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بین سازمان منطقه آزاد ماکو، هلدینگ ماهان، شرکت‌های آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و غربی و حوزه آبریز رودخانه ارس شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفتگو با خبرنگاران گفت: سرمایه‌گذاری هلدینگ ماهان در بخش‌های گردشگری و باغداری، گامی تحولی برای ثروت‌آفرینی از ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد ماکو است.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو دارای ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری خدادادی است؛ اما تاکنون بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت‌ها در راستای تولید ثروت برای منطقه نشده که باید به دنبال طرح‌های تحول‌گرا با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری موفق باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری حاشیه سد و رودخانه ارس از تفرجگاه سد ارس تا چشمه ثریا با همکاری طرفین به مرحله اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی گردشگری ترکیبی علاوه بر گردشگران داخلی، شاهد حضور گردشگران خارجی در این منطقه تا پایان سال خواهیم بود، تأکید کرد: هتل‌های سبک و پیش‌ساخته سازگار با محیط‌زیست توسط سرمایه‌گذار مذکور در مناطق هدف این منطقه احداث می‌شود.

گروسی از افزایش پروازهای فرودگاه ماکو با راه‌اندازی پروازهای ماهان طی روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: توسعه گردشگری و بوم‌گردی در حوزه رود ارس و مناطق گردشگری و طبیعی بکر منطقه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=287390

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه