Sunday, 28 April , 2024
10

امنیت ، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است/ روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه می یابد

  • کد خبر : 271695
  • 28 تیر 1398 - 15:19
امنیت ، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است/ روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه می یابد

امام جمعه موقت پلدشت گفت: در پی تحرکات ضدامنیتی گروهک های تروریستی ضدانقلاب در شمال غرب کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محل استقرار، مقرهای عملیاتی و آموزشی این گروهک ها در اقلیم کردستان را مورد حمله موشکی، پهبادی و توپخانه ای خود قرار دادند تا بار دیگر به همه دشمنان جمهوری اسلامی نشان دهند که امنیت برای حافظان امنیت ایران خط قرمز بوده و اجازه هیچ گونه تعرضی را به هیچ کس نمی دهند.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین میرزا قربان بابایی با اشاره به چهلمین سالگرد احیاء نماز جمعه در ایران اسلامی گفت: نماز جمعه امری بسیار مهم، «تأمین‌کننده‌ی نیاز جامعه به ذکر و اجتماع و همدلی» و «زمینه‌ساز استقرار گفتمان های عالی و بصیرت‌بخش» است.

وی تصریح کرد: انتقاد کردن با هدف اصلاح امور، نباید منجر به تفرقه افکنی و اختلاف در بخش های مختلف حاکمیت شده و به تشویش ذهنی مردم منجر شود.

وی اظهار کرد: کشور با روحیه‌ی انقلابی قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل میرسد، هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع، نه‌فقط به ضرر انقلاب ، بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده‌ی ایران خواهد بود.

امام جمعه موقت پلدشت با انتقاد شدید از رفتار طلبکارانه‌ی اروپایی‌ها و عمل نکردن آنها به ۱۱ تعهد برجامی‌شان افزود: روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه می یابد و توفیقات ملت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل چشمان حسرت‌زده‌ی غربی‌ها روزبه‌روز بیشتر می شود.

به گفته وی یکی از نیازهای امروز جامعه‌ی ما تقوا است که زمینه‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد، اما این تقوا باید به‌صورت مصداقی و عینی در خطبه‌های نماز جمعه تبیین شود و نه به‌صورت توصیه‌ی کلی و بدون بیان مصادیق.

بابایی گفت: یکی از گرفتاری‌های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است که باید در خطبه‌های نماز جمعه، لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی تبیین شود..

وی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق رعایت تقوا «اجتناب از ناامید کردن جوانان» است، تصریح کرد: برخی‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی در محیط‌های کسب‌وکار، به‌گونه‌ای صحبت می کنند که جوان از آینده ناامید می شود، ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه‌ی اسلامی و این خود یک منکر است.

وی با اشاره به پیامدهای مثبت حمایت از جریان انقلابی اظهار کرد: ماندگاری انقلاب اسلامی، افزایش کارآمدی نظام اسلامی ، جلوگیری از مخاطرات ناشی از کاهش روحیه انقلابی در کشور، شتاب در روند پیشرفت کشور و فاصله گرفتن از سستی و بی عملی ، رشد فرهنگ خدمت بدون منت در همه بخش های نظام، بستر سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی با ساری و جاری شدن فرهنگ انقلابی در کشور و تاثیر گذاری جریان انقلابی در پیشبرد اهداف منطقه ای و جهانی انقلاب از پیامد های مثبت حمایت از جریان های انقلابی است.

خطیب موقت نماز جمعه پلدشت با اشاره به راهکارهای عملی حمایت از جریان انقلابی افزود: اتخاذ مواضع انقلابی در نماز جمعه، تبیین ضرورت تقویت تفکر انقلابی در کشور، تقویت گفتمانی انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی، حمایت از مدیران انقلابی و تجلیل و تقدیر از آنها، انجام اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و  میدان دادن به جوانان مومن انقلابی راهکارهای عملی حمایت از جریان انقلابی است.

بابایی با تاکید بر اینکه امنیت ، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در پی تحرکات ضدامنیتی گروهک های تروریستی ضدانقلاب در شمال غرب کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارشنبه گذشته(۱۹ تیرماه ۹۸) محل استقرار، مقرهای عملیاتی و آموزشی این گروهک ها در اقلیم کردستان را مورد حمله موشکی، پهبادی و توپخانه ای خود قرار دادند تا بار دیگر به همه دشمنان جمهوری اسلامی نشان دهند که امنیت برای حافظان امنیت ایران خط قرمز بوده و اجازه هیچ گونه تعرضی را به هیچ کس نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه این عملیات شجاعانه، کوبنده و دقیق مدافعان حریم امنیتی ایران اسلامی ، دارای مختصات منحصر به فردی بود، تصریح کرد: عملیات های ما در مقابل دشمن همچنان تدافعی و غیرتهاجمی است بدین مفهوم که ایران اسلامی و هیچ گاه شلیک کننده تیراول نخواهیم بود اما در پاسخ ،با قاطعیت جواب خواهد داد، پاسخ توپخانه‌ای سپاه به اقدامات ضدامنیتی گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان با دقت بسیار بالا و کمترین خطا صورت گرفته که حیرت و تحسین کارشناسان نظامی را در پی داشته است و در این عملیات از سلاح های بسیار پیشرفته ای استفاده شده که بخشی از توانایی نظام را به نمایش گذاشت که یکی از آنها استفاده از گلوله های لیزری هدایت شونده به نام «بصیر» بود.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در برابر اروپای متکبّر افزود: اروپا پس از گذشت بیش از ۱۴ ماه از خروج آمریکا از برجام، گستاخانه از ایران می خواهد که همچنان تمام و کمال به تعهدات خود عمل کند، این درخواست ناشی از روحیه تکبر و خود بزرگ بینی آنهاست و چاره آن نیز نهراسیدن، دفاع محکم و قوی از منافع کشور است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=271695

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه