Friday, 29 March , 2024
8
امام جمعه پلدشت:

امنیت، نعمتی الهی/ اردوغان، حمایت جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۶ را به یاد بیاورد/ همدلی و همزبانی شرط رفع مشکلات

  • کد خبر : 279136
  • 16 مهر 1400 - 13:04
امنیت، نعمتی الهی/ اردوغان، حمایت جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۶ را به یاد بیاورد/ همدلی و همزبانی شرط رفع مشکلات
امام جمعه پلدشت گفت: رجب طیب اردوغان دیکتاتور متوهم ترکیه فراموش کرده است اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران در ژوئیه سال 2016 نبود به سرنوشت افرادی همچون صدام حسین و معمر قذافی دچار می‌شد.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت امنیت گفت: پیامبر اکرم(ص) می‏فرمایند:«نِعمَتانِ مَکفُورَتانِ: الأمنُ والعافِیَهُ؛ دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی‏شود: امنیّت و سلامتی.» (خصال صدوق، ص۳۴)

 

وی تصریح کرد: «امنیت»، یکی از بزرگترین و گواراترین نعمتهای الهی است که با نعمت سلامتی جسم(تن درستی) برابری می کند، همه مردم به آن نیاز دارند و بدون آن، شادی در زندگی بی مفهوم است؛ ولی به فرموده پیامبراکرم(ص)، کمتر کسی قدر نعمت بزرگ را می داند.

 

وی با اشاره به نمک نشناسی رجب طیب اردوغان اظهار کرد: رجب طیب اردوغان دیکتاتور متوهم ترکیه فراموش کرده است اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران در ژوئیه سال ۲۰۱۶ نبود به سرنوشت افرادی همچون صدام حسین و معمر قذافی دچار می‌شد.

 

امام جمعه پلدشت افزود: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که طرح براندازی دولت ترکیه را خنثی کرد و از همسایه جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد و طیب اردوغان را از ترور نجات داد و از مخفیگاه بیرون آورد؛ حاج قاسم سلیمانی بارها چشم بر روی نمک نشناسی های ترکیه بست و سعی در برقراری روابط حسنه مابین ایران و ترکیه داشت، حتی زمانی که اردوغان در سوریه به ایران خیانت کرد.

 

به گفته وی رجب طیب اردوغان باید بداند که اکنون مخالفان حاکمیت در ترکیه بیش از هر زمانی بوده و شرایط بازگشت کودتا وجود دارد؛ پس از شهید حاج قاسم سلیمانی دیگر کسی در ایران با او مسامحه نخواهد کرد.

 

طالبی با اشاره به علت تنش مرزی ایران و آذربایجان گفت: راه ارتباطی ترکیه و نخجوان با جمهوری آذربایجان از مرز ایران و ارمنستان و از جایی به نام زنگزور می گذرد؛ ترکیه و آذربایجان تلاش می کنند تا این تکه از خاک ارمنستان را تصرف کنند و این یعنی ما با ارمنستان مرز نخواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: در جنگ سال گذشته آذربایجان و ترکیه تلاش کردند این نقشه را عملی کنند اما ایران یک پیام هشدار جدی داد و نیرو در این منطقه مستقر کرد که منجر به عقب نشینی ارتش اردوغان، تکفیری های سوریه و ارتش اسراییلی رژیم الهام علی اف شد؛ اما مجدد مثلت ترکیه، اسراییل و آذربایجان در این مورد فعال شدند.

 

وی با اشاره به امنیت ایجاد شده توسط نیروهای مسلح کشورمان اظهار کرد: ویژگی مهم و متمایز امنیتی که نیروهای مسلح ما به‌ارمغان آورده‌اند این است که این “امنیت” یک “امنیت عاریه‌ای” نیست، یک امنیت درون‌زا، متکی بر خود، مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به هماهنگی و هم‌افزایی قوای سه گانه در عرصه‌های مختلف افزود: هماهنگی سه قوه در مبارزه با فساد و تصویب و اجرای لوایح و طرح‌های پیشگیری و رفع وقوع فساد در یکی دو ماه گذشته نمونه آن است؛ این همدلی و همزبانی شرط اساسی و گام اول در رفع مشکلات مردم است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279136

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه