Thursday, 28 March , 2024
9
محدودیت یا کمبود؛

گیر و دارهای دارویی در پلدشت/ سلامت مردم در گرو محدودیت دارویی یا کمبود دارو؟

  • کد خبر : 280270
  • 30 بهمن 1400 - 9:00
گیر و دارهای دارویی در پلدشت/ سلامت مردم در گرو محدودیت دارویی یا کمبود دارو؟
همزمان با پیک ششم کرونا در کشورمان برخی داروهای مورد نیاز در سطح شهرستان پلدشت یافت نشده و مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است که رسیدگی به این امر عزم بیش از پیش مسوولان را می‌طلبد.

به گزارش آراز سسی، تأمین دارو برای بیماران یکی از نیازهای حیاتی و ضروری است و بروز مشکل در این زمینه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سلامت بیماران وارد کند.

کمبود برخی داروها یکی از مشکلاتی است که مردم پلدشت از آن گلایه و خسته از جستجوهای بی سرانجام نسبت به این وضعیت انتقاد دارند.

کمبود دارو در اوج‌گیری پیک ششم کرونا در کنار مشکلات روزمرگی مردم، خبرهای خوشایندی نیست اما خبرهای ریز و درشت از گلایه‌های مردمی از نبود برخی داروها باعث شد برای عمل به رسالت خود، به سراغ بررسی این موضوع برویم.

رضایی یکی از شهروندان پلدشت در گفت و گو با خببرنگار آراز سسی با اشاره به کمبود دارو در داروخانه ها سطح شهرستان گفت: طی روزهای گذشته برای مداوای فرزند خود به بیمارستان پلدشت رفته بودم که برخی داروهای تقویتی و ویتامین‌ها پیدا نشده و مجبور شدم برای تهیه آن مسافت ۷۰ کیلومتری را طی کرده و به شهرستان همجوار مراجعه کردم.

این شهروند پلدشتی گفت: داروهایی از این قبیل جز داروهای معمولی بوده که در همه جا به وفور یافت می شود ولی متاسفانه در سطح شهرستان با کمبود مواجه هستیم.

محمد یکی دیگر از شهروندان پلدشتی در خصوص کمبود برخی از اقلام دارویی گفت: نیازمند چند داروی تقویتی از قبیل ب کمپلکس بودم که با مراجعه به داروخانه های سطح شهرستان اعلام شد با کمبود این دارو مواجه هستیم.

این شهروند پلدشتی افزود: یکی از راه کارهای پیشگیری از بیماری کرنا تقویت سیستم ایمنی بدن است که متاسفانه با کمبود برخی از داروها همراه هستیم.

برخی داروهای سهمیه ای محدودیت دارند ولی کمبود نه !

لعیا عزیززاده در گفت و گو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به وضعیت دارویی در بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: طبق پیگیری های صورت گرفته و مطلبات مردمی اقلام دارویی لحظاتی قبل بازرسی و هیچ کمبودی در داروخانه بستری بیمارستان از نظر داروهای ضروری بیماران مبتلا به کرونا وجود نداشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از داروها سهمیه ای بوده و به تعداد محدود عرضه می گردد، با محدودیت مواجه هستیم ولی کمبود نداریم.

وی اظهار کرد: داروخانه بستری بیمارستان مختص بیماران بستری بوده و به هیچ عنوان توزیعی برای بیماران سرپایی صورت نمی گیرد.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) پلدشت افزود: داروخانه سرپایی مستقر در بیمارستان به صورت خصوصی اداره شده و تامین کمبودهای دارویی و اقلام پزشکی بر عهده موسس داروخانه است.

وی تاکید کرد: در این رابطه شبکه بهداشت و درمان نقش نظارتی دارد که مردم با گزارش کمبودهای دارویی می‌توانند شبکه بهداشت و درمان را در امر نظارت یاری کنند.

نحوه توزیع دارو دقیق بررسی و با افراد خاطی برخورد می شود

مهدی شاهی در گفت و گو با خبرنگار آراز سسی در خصوص کمبود برخی اقلام دارویی در سطح شهرستان گفت: موج ششم کرونا در کشور آغاز شده و برخی از اقلام دارویی بخاطر حجم گسترده مراجعه بیماران دچار کمبود و محدودیت شده است.

وی با اشاره به پیگیری از داروخانه های شخصی جهت حل مشکل در سریع ترین زمان ممکن، تصریح کرد: محدودیت برخی داروها امری طبیعی بوده ولی به معنای این نیست که مدیریت نشود و مردم دچار مشکل شوند.

وی اظهار کرد: شهرستان پلدشت بخاطر تعداد کم داروخانه در سهمیه دریافتی دارو با محدودیت هایی مواجه است و تمام توان خود را برای حل این مشکل بکار گرفته‌ایم و طی روزهای آتی سومین داروخانه شهرستان راه اندازی می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدشت افزود: تجویز غیر منطقی با تعداد و دوز های بالا، اصرار بیماران برای تجویز برخی داروها منجر به افزایش مصرف برخی داروها شده است و از مردم درخواست داریم به نظر پزشکان احترام گذاشته و از درخواست های بی مورد خودداری کنند.

به گفته وی سیستم توزیع دارو نیز در سطح وسیع بررسی شده و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد قانونی صورت می گیرد.

شاهی گفت: در صورت مشاهده هرگونه کمبود دارو یا نیاز دارویی با شماره ۰۴۴۳۴۲۸۲۲۸۵ دبیرخانه شبکه بهداشت و درمان پلدشت تماس گرفته و موارد را جهت رسیدگی اطلاع دهید.

کمبود دارو با آغاز پیک ششم کرونا، بیم ها و امیدهایی را در دل مردم مرزنشین و توریستی پلدشت رویانده است، پاک کردن این خاطره ناخوشایند از اذهان عمومی سخت تر و پیچیده تر از تامین دارویی بوده و هزینه گزافی را بر شهرستان متحمل می شود و نیازمند اتحاد تمام ادارات دخیل در این امر برای حل سریع این مشکل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=280270

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه