Sunday, 5 May , 2024
12
مدیر اداره شیلات پلدشت:

الزام ایجاد یگان حفاظت برای رودخانه ارس/ صیدهای غیرمجاز معیشت تعاونی ها را نشانه رفته است

  • کد خبر : 282656
  • 11 دی 1401 - 8:00
الزام ایجاد یگان حفاظت برای رودخانه ارس/ صیدهای غیرمجاز معیشت تعاونی ها را نشانه رفته است
مدیر اداره شیلات پلدشت گفت: برندهای مهم این زیست بوم ارزشمند برای آبزیان شمال غرب از بین رفته و تنها راه احیای آن افزایش نیروهای محافظتی و نیز تعامل تنگاتنگ شیلات، مرزبانی و محیط زیست است.

محمد مقدم در گفتگو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به ظرفیت تولید انواع آبزیان در منابع آبی رودخانه ارس گفت: ظرفیت تولید سه هزار و ۷۰۰ تُن انواع آبزیان در منابع آبی رودخانه ارس بوده و برندهای مهم این زیست بوم ارزشمند برای آبزیان شمال غرب از بین رفته و تنها راه احیای آن افزایش نیروهای محافظتی و نیز تعامل تنگاتنگ شیلات، مرزبانی و محیط زیست است.

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته در تابستان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تُن صید در سد ارس انجام شده که ۸۰ درصد آن به صورت غیرمجاز بوده است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در راستای اشتغال زایی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای اشتغال زایی در مناطق مرزی سالانه بیش از سه میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی دریاچه پشت سد ارس رهاسازی می‌کند تا بعد از رسیدن به اوزان طبیعی توسط تعاونی‌ها صید شوند.

مدیر اداره شیلات پلدشت افزود: صیادان غیرمجاز بچه ماهی‌های رها شده را در تابستان صید و به کارخانجات پودر سازی تحویل می‌دهند که آسیبی جدی برای شیلات و تعاونی‌های صید و صیادی است.

به گفته وی بیش از ۴۰۰ صیاد در قالب دو تعاونی ۱۸ و ۱۹ در این شهرستان مشغول صید و صیادی هستند اما صیدهای غیرمجاز موجب شده تا تعاونی‌ها متضرر شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=282656

نوشته های مشابه

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه