Sunday, 28 April , 2024
9

افزایش ۵۰ درصدی زائران راهیان نور اعزامی از آذربایجان‌غربی/ ارومیه، خوی و سلماس بیشترین آمار زائران را داشتند

  • کد خبر : 266340
  • 16 فروردین 1397 - 12:39
افزایش ۵۰ درصدی زائران راهیان نور اعزامی از آذربایجان‌غربی/ ارومیه، خوی و سلماس بیشترین آمار زائران را داشتند

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تعداد زائران از آذربایجان غربی به مناطق عملیاتی جنوب ۵۰ درصد افزایش داشته گفت: در این میان شهرستان های ارومیه، خوی و سلماس بیشترین آمار اعزام زائران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش آراز سسی، سرهنگ پاسدار حسنعلی چراغی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق جنوب کشور، گفت: به مناسبت ایام عید ۱۲ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

وی، با بیان اینکه در سال گذشته ۸ هزار نفر اعزام انجام شده بود، افزود: امسال استقبال قابل توجهی از کاروان های خودجوش مردمی در سرزمین نور شاهد بودیم و تمام  زائران بدون هیچ حادثه به موطن بازگشتند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در اواسط سال این استان میزبان راهیان نور شمالغرب است، ادامه داد: ۸۰ درصد سهمیه کلی راهیان نور استان در شمالغرب اجرا شده و تنها ۲۰ درصد در مناطق عملیاتی جنوب کشور اجرا می شود و با توجه به سنوات گذشته برای ۸ هزار نفر برنامه ریزی شده بود که با استقبال ۱۲ هزار نفر روبه رو شدیم.

وی، افزود: تاریخ اعزام زائران راهیان نور از تاریخ ۱۵ اسفند سال ۹۶ تا ۱۲ فروردین ۹۷ بود که طی ۱۸ دوره بوده و هر دوره ۵ روز بود.

چراغی، با تاکید بر اینکه اعزام این کاروان های عمومی در قالب ۲۰۰ اتوبوس انجام شد ادامه داد: همچنین یک هزار و ۵۰۰ دانشجو طی ۳ دوره از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی، بیان کرد: با توجه به اینکه هر اتوبوس برای یک کاروان در نظر گرفته‌شده بود، یک روحانی، یک راوی و یک ناظر ایمنی اتوبوس‌های اعزامی را همراهی کرد تا مسائل مربوطه را پیگیری کنند.

وی، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل اجرایی و خادم شهدا در طرح شرکت داشته و در ۲ اردوگاه مسعودیان و پردیس در خدمت زائران بوده و جهت رفاه حال بیشتر زائران تلاش کردند.

چراغی، با بیان اینکه بیشترین اعزام از ارومیه، خوی و سلماس بوده، گفت: بیش از ۶۰ درصد زائران جوانان و بار اولی ها بودند.

وی، تصریح کرد: مناطق فتح المبین، فکه، چزابه، دهلاویه، هویزه، هورالعظیم، طلائیه، پاسگاه زید، شلمچه، نهرخیَن، علقمه، شهید تند گویان و اروند کنار مورد بازدید زائران قرار گرفتند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی، رویکرد امسال اعزام ها را به صورت قشری تخصصی عنوان کرد و افزود: علاوه بر اقشار عمومی استان سعی شد تا اقشار تاثیر گذار در جامعه همچون اساتید، پزشکان، طلاب و کارمندان نیز در این مناطق حضور داشته باشد.

وی، از اجرای برنامه های فرهنگی متنوع در یادمان ها و اردوگاه ها خبر داد و افزود: برنامه ویژه ملی لحظه سال تحویل در منطقه بیت المقدس و اجرای ادعیه پس از نماز صبح از جمله برنامه های فرهنگی است و همچنین اولین دعای ندبه سال در اردوگاه ها برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=266340

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه