Sunday, 28 April , 2024
12

اصلی ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است/ در توزیع امکانات و منابع منطقه آزاد ماکو عدالت رعایت شود/ صنعت دفاعی کشور چشم جهانیان را خیره ساخته است

  • کد خبر : 271934
  • 25 مرداد 1398 - 15:41
اصلی ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است/ در توزیع امکانات و منابع منطقه آزاد ماکو عدالت رعایت شود/ صنعت دفاعی کشور چشم جهانیان را خیره ساخته است

امام جمعه پلدشت گفت: اصلی ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است که تنها امام معصوم و برگزیده شده از جانب خداوند شایسته دریافت آن است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: هجدهم ذی‌الحجه، روز «عیدُ اللهِ‌ الاکبر»، «عید اهل ‌بیت محمد(ص)»، «اشرف الاعیاد» یعنی «عید غدیر» است؛ روزی که در آن مهم‌ترین واقعه تاریخ اسلام و آخرین و مهمترین ماموریت رسول گرامی اسلام(ص) یعنی تعیین «امام و ولی جامعه اسلامی» توسط خاتم پیامبران در آن روز رقم خورد.

وی تصریح کرد: اصلی ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است که تنها امام معصوم و برگزیده شده از جانب خداوند شایسته دریافت آن است.

وی اظهار کرد: در حقیقت اصلی‌ترین جایگاه در دین اسلام و تداوم رسالت، مقام حاکمیت و زعامت مسلمین است و تنها فردی که شایسته آن بود و از جانب خداوند به این مقام نائل شده بود، حضرت علی(ع) بود.

امام جمعه پلدشت با اشاره به خدمت‌رسانی برای تحقّق عدالت و پیشرفت افزود: کار جهادی به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده‌ی هر چه بیشتر از ظرفیّت وجودی انسان است و این دو هیچ یک، نقطه‌ی پایان ندارد.

به گفته وی کار جهادی می تواند ده‌ها و صدها برابر، کیفیّت و ارتقا و گسترش یابد.

طالبی گفت: جهادِ خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده‌ی خدمت، به خود خدمت‌رسان سود میرساند. دل کندن از بهره‌های شخصی برای بهره رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقا و اراده را قوّت می بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می کند.

وی تصریح کرد: سه شنبه عصر یک هیات یمنی به ریاست «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله ، با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد و پیام مکتوب «سید عبدالمالک بدرالدین» رهبر جنبش انصارالله و همه مجاهدان و رزمندگان یمنی را تقدیم کرد و خطاب به معظم له گفت؛ ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر اسلام(ص) و ولایت امیر‌المومنین(ص) می دانیم و مواضع حیدری و علوی شما در حمایت از مردم مظلوم یمن را ادامه خط امام خمینی(ره) و مایه برکت و بسیار روحیه بخش می دانیم.

وی اظهار کرد: هر ملت مؤمنی که به خدای متعال ایمان و به وعده الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: مردم یمن با تمدن عمیق و تاریخی خود و با روحیه مجاهدت و ایستادگی که در این پنج سال از خود نشان داده‌اند، آینده خوبی را در پیش دارند و به لطف خداوند، دولتی قوی را تشکیل خواهند داد و در چارچوب آن دولت، به پیشرفت خواهند رسید.

به گفته وی مهمترین تهدیدات علیه منطقه از جمله در قبال یمن، توطئه دشمن برای تجزیه این کشور است، ‌طرحی که آمریکا با نام خاورمیانه بزرگ از سال ۲۰۰۶ رسما آغازکرده ‌است؛ ایران همواره ثبات و امنیت در منطقه را برابر با ثبات و امنیت خود می داند و این دقیقا در نقطه مقابل ادعاهای واهی غرب است.

طالبی با اشاره به اینکه برائت از مستکبران؛ برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است گفت: برائت از مستکبران و در رأس آن آمریکا را به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی، محکوم کردن کانون های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی، نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن و محکومیت جنگ‌افروزی های امریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال آفریقا دانستند.

وی تصریح کرد: عربستان به عنوان میزبان حرمین الشریفین که باید در دفاع از نمادهای اصلی جهان اسلام پیشقدم باشد عملا تبدیل به پیاده نظام غربی ها شده است. در این راستا عربستان به کمک بحرین و امارات در مسیر بزرگترین خیانت به فلسطین هستند. این کشورها با حمایت از طرح آمریکا موسوم به معامله قرن به دنبال نابودی آرمان فلسطین هستند.

وی اظهار کرد: ۳۱ مردادماه که مصادف با سالروز تصویب قانون تشکیل وزارت دفاع است، به نام «روز صنعت دفاعى» نامگذارى شده است تا جایگاه این صنعت راهبردی، به عنوان نماد موفق خودباوری، اتکا به توان داخلی و خودکفایی در یکی از مهمترین و سخت ترین عرصه ها پاس داشته شود.

امام جمعه پلدشت افزود: امروزه صنعت دفاعی کشور در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با اتکا به ایمان و اراده و توانمندی نخبگان و اندیشمندان جوان خود، توانسته است در عرصه های مختلف نظامی به دستاوردهای شگرفی دست یابد که چشم جهانیان را خیره ساخته و هر اندیشه تجاوزگرانه ای را کور ساخته است.

طالبی با تبریک به عبدالرحیمی مدیر عامل جدید منطقه آزاد ماکو گفت: درخواست داریم در توزیع امکانات و منابع عدالت در بین شهرستان ها رعایت و به استعدادها توجه و به تکمیل زیرساخت هایی که دستور آنها صادر شده عمل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=271934

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه