Wednesday, 24 April , 2024
13
امام جمعه پلدشت:

اجلاس بغداد؛ تحت تأثیر حضور مقتدرانه ایران/ لزوم بازسازى انقلابى ساختار فرهنگى کشور

  • کد خبر : 278679
  • 12 شهریور 1400 - 14:14
اجلاس بغداد؛ تحت تأثیر حضور مقتدرانه ایران/ لزوم بازسازى انقلابى ساختار فرهنگى کشور
امام جمعه پلدشت گفت: نحوه حضور وزیر خارجه ایران، كه نماد آن ایستادن آقاى امیر عبداللهیان در صف روساى كشورها بود، به سرعت تبدیل به خبر اول اجلاس شد.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: با بررسی حیات امام زین العابدین (ع)، به عمق شخصیّت و ژرفای تفکّرات آن حضرت پی می بریم که در پرتو خصال حمیده و صفات مجیده خود، با وجود محدودیّت ها و مظلومیّت ها، توانست موانع رشد جامعه را از میان بردارد و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) را از  یکی از سخت ترین تنگناهای سیاسی و اجتماعی عبور دهد.

 

وی تصریح کرد: امام سجاد (ع) به منظور انجام رسالت خویش، دو استراتژی ترویج معارف اسلامی از طریق نقل احادیث صحیح و نیایش و مبارزه با ستمگران با شیوه های مقاومت منفی را متناسب با زمان و مکان برگزید.

 

وی با تا کید بر لزوم بازسازى انقلابى ساختار فرهنگى کشور اظهار کرد: با نگاهى به‌دغدغه‌ها و توصیه مقام معظم رهبری در اولین دیدار دولت سیزدهم‌، در حال حاضر، نظام سیاست‌گذارى فرهنگى ایران را سه گرفتارى همزمان دربرگرفته است؛ ناکارآمدى فرایند در حوزه‌ى وضع و اجراى سیاست فرهنگى و رسانه‌اى، تهاجم سازمان‌یافته‌ى فرهنگى دشمن و فقدان یا کمبود ایده-نظریه مبنا براى حل‌ و فصل مشکلات فرهنگى کشور مبتنى برآموزه‌هاى انقلابى‌.

 

امام جمعه پلدشت با تاکید به بازسازى اعتماد عمومى؛ مهم‌ترین وظیفه دولت سیزدهم‌ افزود: شاید این اولی‌بار باشد که رهبر انقلاب از تعبیر «آسیب‌دیدن اعتماد عمومى» سخن گفته‌اند و دولت را موظف به‌ترمیم این آسیب کرده‌اند، این یک هشدار جدى و مهم است، اعتماد عمومى مهم‌ترین سرمایه نظام مردم‌سالارى دینى است و فرایند «حفظ، ترمیم و تقویت» آن وظیفه اولى و مضاعف دولت جدید است.

 

به گفته وی نزدیک‌شدن به‌مردم با حضور میدانى، رفتارى مهم براى بازسازى اعتماد است و مقدمه‌اى براى تغییرات ملموس در زندگى مردم؛ بنابراین انتظار این است که امر پسندیده و ممدوح حضور در بین مردم به‌اقدامات اساسى و تحول‌آفرین که مبتنى برعقلانیت انقلابى است رقم بخورد.

 

طالبی گفت: عملى کردن حرف‌ها و وعده‌ها هر چند راهى سخت و دشوار است، ولى «کلید اصلى بازسازى اعتماد عمومى» است، کتمان اشتباه از اصل اشتباه، آسیب بزرگ‌ترى به‌رابطه‌ى دولت و افکار عمومى مى‌زند.

 

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم باید نماد عمل به‌وعده، صداقت گفتارى و رفتارى، شجاعت در پذیرش اشتباه، تحول در ساختار ادارى کشور، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم و برنامه‌ریزى سنجیده و کارشناسى و اقدام انقلابى مبتنى بر عقلانیت انقلابى باشد.

 

وی با اشاره به اینکه اجلاس بغداد؛ تحت تأثیر حضور مقتدرانه ایران قرار گرفت،‌ اظهار کرد: اجلاس بغداد قرار بود ابتدا اجلاس همسایگان باشد، دخالت زیاده‌خواهانه ماکرون موجب شد سوریه در هیچ سطحى در این اجلاس شرکت نکند؛ عقب‌نشینى الکاظمى از دعوت سوریه باعث شد تا نام این اجلاس از اجلاس همسایگان به اجلاس همکارى‌ها تغییر یابد.

 

امام جمعه پلدشت افزود: نحوه حضور وزیر خارجه ایران، که نماد آن ایستادن آقاى امیر عبداللهیان در صف روساى کشورها بود، به سرعت تبدیل به خبر اول اجلاس شد و محتواى سخنان امیر عبداللهیان و محکومیت آمریکا و اعلام مواضع عزتمندانه و حکیمانه ایران که به زبان عربى ایراد شد نیز بازتاب زیادى در افکار عمومى منطقه و جهان داشت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=278679

نوشته های مشابه

05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

03اردیبهشت
اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت خبرداد:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه