Saturday, 20 April , 2024
22
رییس حفاظت محیط زیست چالدران خبر داد:

آغاز آبگیری تالاب های چالدران با مشارکت مردم و کشاورزان

  • کد خبر : 279446
  • 22 آبان 1400 - 12:36
آغاز آبگیری تالاب های چالدران با مشارکت مردم و کشاورزان
رییس حفاظت محیط زیست چالدران گفت: آبگیری تالاب های چالدران که زیستگاه ۱۵۰ گونه پرنده بومی و مهاجر است با مشارکت مردم و کشاورزان آغاز شد.

به گزارش آراز سسی، حجت آذریار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: آبگیری تالاب های چالدران که زیستگاه ۱۵۰ گونه پرنده بومی و مهاجر است با مشارکت مردم و کشاورزان آغاز شد.

 

وی تصریح کرد: آبگیری تالاب های شهرستان از طریق انتقال آب رودخانه‌های منتهی به آنها صورت می‌گیرد و آبگیری آنها کمک بسزایی در شرایط اکولوژیک تالاب ها دارد و این طرح تا زمان کامل ظرفیت ادامه دارد.

 

وی اظهار کرد: امسال تالاب های چالدران به دلیل قرار گرفتن در شرایط خشکسالی و کاهش ورودی آب به این تالاب ها با کاهش حجم آب مواجه شده بودند.

 

رییس حفاظت محیط زیست چالدران اظهار افزود: با رها شدن آب ها به سوی این تالاب ها، امسال پذیرای بسیاری از پرندگان برای زمستان گذرانی در این شهرستان خواهیم بود.

 

آذریار در ادامه با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۳۰۰ گونه پرنده شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۱۵۰ گونه پرنده در این حوزه شناسایی شده است که از این تعداد هم نزدیک به ۱۰۰ گونه جزء پرندگان بومی شهرستان چالدران هستند.

به گفته وی  تالاب های ناور، خان گل، زاویه سفلی، پیر احمد، قوری گل و حاشیه‌های سد بارون از جمله تالاب های مهم شهرستان چالدران هستند که بیش از یک هزار هکتار وسعت دارند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279446

نوشته های مشابه

31فروردین
انتقام سخت در راه است
امام‌جمعه پلدشت:

انتقام سخت در راه است

30فروردین
ماکو پیشتاز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه