Wednesday, 1 May , 2024
6
معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

آذربایجان غربی ظرفیتی مناسب برای تردد، استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی

  • کد خبر : 285621
  • 10 مرداد 1402 - 11:48
آذربایجان غربی ظرفیتی مناسب برای تردد، استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی
معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی ظرفیت مناسبی برای تردد، استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد.

به گزارش آراز سسی، یحیی حسین‌خانی در جلسه هماهنگی اعضای ستاد مرکزی اربعین استان آذربایجان غربی که با حضور جانشین رئیس ستاد اربعین استان، معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی، مدیرعامل سازمان، فرمانداران شهرستان‌های ماکو و پلدشت و اعضای موکب‌های اربعین در سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، گفت: استان آذربایجان غربی ظرفیت مناسبی برای تردد، استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برادران اهل‌تسنن و اقلیت‌ها نیز برای زائران اربعین ایستگاه زده بودند و عزاداری می‌کردند، تصریح کرد: برای زائرینی که از کشورهای دیگر وارد کشور ما می‌شوند باید حتماً برنامه داشته باشیم.

وی با تأکید به  اینکه تأمین امنیت و سلامت زائران بسیار مهم است، اظهار کرد:  ظرفیت‌های این استان و مرزهای آن می‌تواند در ایام اربعین، نقش مؤثری در تردد زائران ایفا کنند؛ لذا باید برای ارائه سوخت مناسبت و خدمات دیگر به مسافران اربعین برنامه‌ریزی منسجم کرد.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار آذربایجان غربی افزود: در مرزهایی که زائران تردد می‌کنند نیاز است زیرساخت‌های لازم تقویت شده و پیگیری‌ها برای ارائه خدمات مطلوب انجام گیرد.

اهمیت ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران

حسین گروسی در این جلسه با اشاره به رویکرد سازمان منطقه آزاد نسبت به ارزش‌های دینی و آئینی گفت: باید برنامه‌ریزی دقیق صورت‌گرفته و امکانات و تمهیدات لازم جهت برگزاری مطلوب پیاده‌روی اربعین فراهم شود.

وی با اشاره به امنیت موجود در کشورمان که مسیر تردد زائران کشورهای همسایه به کربلاست تصریح کرد:  منطقه آزاد ماکو به‌عنوان مسیر زائران کربلا از کشورهای ای ترکیه، ‌ گرجستان، ‌ ارمنستان و آذربایجان قرار گرفته که این امنیت حاصل خون شهدا،  همدلی مردم منطقه و تلاش نهادهای امنیتی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برنامه‌ریزی برای عدم تداخل برنامه‌ها، موکب‌ها، تسهیل رفت‌وآمد زوار در مرزهای ورودی و خروجی را پراهمیت ارزیابی و بر لزوم ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران تأکید کرد.

۹۵ موکب از آذربایجان غربی درخواست مجوز کرده‌اند

سید حسن حسینی گفت: امسال تعداد ۹۵ درخواست مجوز برپایی موکب داریم  که از ۹۵ مورد به این ساعت ۳۶ موکب مورد تأیید تهران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در منطقه آزاد ماکو ۲ موکب در مرز بازرگان و یک موکب در پلدشت احداث می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان غربی افزود: هیئت‌های مذهبی، شرکت‌ها، دستگاه‌ها و عموم مردم که تمایل به برپایی موکب دارند، می‌توانند با حضور در ستاد و پر کردن فرم مربوطه در کمتر از یک روز مجوز برپایی موکب دریافت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=285621

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

12اردیبهشت
همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم
با حضور مسئولانی استانی در پلدشت برگزار شد؛

همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و معلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه