Wednesday, 8 May , 2024
17
طی سال گذشته:

پرداخت ماهانه ۹۰ میلیارد تومان هزینه درمانی به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 280630
  • 23 فروردین 1401 - 12:43
پرداخت ماهانه ۹۰ میلیارد تومان هزینه درمانی به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در آذربایجان غربی
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: سال گذشته ماهانه ۹۰ میلیارد تومان هزینه درمانی به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

فریده جعفری در گفت و گو با خبرنگار آراز سسی اظهار کرد: در سال گذشته اداره کل بیمه سلامت استان به صورت میانگین ماهانه ۹۰ میلیارد تومان هزینه درمانی برای پزشکان موسسات و بیمارستان های طرف قرارداد پرداخت کرده است که از این مبلغ، ماهانه  تقریباً ۳۸ میلیارد تومان برای بیمه شدگان  صندوق روستایی  تخصیص داده شده است.

جعفری بیان کرد: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی به عنوان بزرگترین سازمان  بیمه درمانی استان با تحت پوشش قرار دادن بیش از۲ میلیون و۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در قالب ۵ صندوق بیمه ای  فعالیت می کند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن معادل ۵۸ درصد جمعیت عضو صندوق روستایی هستند.

وی افزود: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی در پرداخت به موسسات بخش ‌های مختلف درمانی (دولتی و خصوصی) به روز است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم به ویژه در بیماری‌ های خاص، صعب‌ العلاج، مزمن و سرطانی‌ گام بر می دارد.

جعفری گفت: ۹۰ درصد هزینه های درمانی در بخش بستری بر اساس تعرفه دولتی و ۷۰ درصد هزینه تعرفه دولتی خدمات سرپایی، توسط اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی همچنین در تشریح نظام ارجاع پزشک خانواده گفت: با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و  دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون ۱۸۲ مرکز جامع خدمات سلامت، طرف قرارداد بیمه سلامت در استان وجود دارد که پزشک، ماما و تیم سلامت در آنها مستقرند تا بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت کمترین میزان فرانشیز از خدمات این مراکز استفاده کنند.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد خدمات مورد نیاز بیمه شدگان روستایی در مراکز جامع خدمات سلامت ارائه می شود و در ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد، چنانچه پزشک خانواده تشخیص دهدکه بیمار برای ادامه یا تکمیل درمان باید به پزشک متخص، فلوشیپ و یا فوق تخصص مراجعه نماید  به پزشک متخصص یا فوق تخصص ارجاع صورت می گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=280630

نوشته های مشابه

18اردیبهشت
افزایش ۵۹ درصدی تردد کامیون از پایانه مرزی پلدشت
مدیر پایانه مرزی پلدشت خبر داد:

افزایش ۵۹ درصدی تردد کامیون از پایانه مرزی پلدشت

17اردیبهشت
امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد:

امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه