Friday, 29 March , 2024
17
امام جمعه پلدشت:

همبستگی امت اسلامی از مسائل قابل توجه است/ مقابله با فساد و مفسدان؛ نیازمند عزم ملی است/ نیاز شدید عربستان به‌مذاکره و ارتباط با ایران

  • کد خبر : 279297
  • 30 مهر 1400 - 13:52
همبستگی امت اسلامی از مسائل قابل توجه است/ مقابله با فساد و مفسدان؛ نیازمند عزم ملی است/ نیاز شدید عربستان به‌مذاکره و ارتباط با ایران
امام جمعه پلدشت گفت:همبستگی امت اسلامی از مسائل قابل توجهی است که لزوم و اهمیت آن از دیدگاه قرآن، سنت، منطق عقل و اجماع، به اثبات رسیده است.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به هفته وحدت گفت: اسلام آخرین و کامل ترین دینی است که افزون بر جنبه های فردی بشر، به جنبه های اجتماعی او نیز توجه کرده است و به دنبال ایجاد وحدت و انسجام در بین امت اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: همبستگی امت اسلامی از مسائل قابل توجهی است که لزوم و اهمیت آن از دیدگاه قرآن، سنت، منطق عقل و اجماع، به اثبات رسیده است.

وی اظهار کرد: همه مسلمانان، در سیمای یک امت، با یک دین و به سوی یک قبله و یک هدف تأکید فراوانی شده است؛ به گونه ای که ما می توانیم عالی ترین و بارزترین مظهر همبستگی را در بسیاری از عبادت های واجب و حتی مستحب اسالم ببینیم.

امام جمعه پلدشت با اشاره به خنثی‌سازی تحریم؛ اولویت اول در بازدارندگی اقتصادی افزود: امام خامنه‌ای مدظله العالی با دو وصف “اولویت اقدام برای خنثی سازی تحریم” و “اکثریت تلاش برای خنثی‌سازی تحریم” این مهم را وظیفه دولت دانستند، متاسفانه دولت قبل با نگاهی که به‌اولویت رفع تحریم به‌علاوه اولویت ارتباط با غرب داشت، این مهم را حتی در آخرین ماه‌های فعالیتش جدی نگرفت، اما اکنون رییس جمهور جدید، در دومین ماه خدمتش به‌این اولویت اهتمام ورزیده است.

طالبی با اشاره به مقابله با فساد و مفسدان؛ نیازمند عزم ملی است، گفت: مبارزه با فساد در قوه قضائیه از جنبه‌های مختلف دارای اولویت فراوان است که زیربنایی‌ترین دلیل آن ایجاد بستر سالم و مناسب برای رویش و پویایی اقتصاد به‌شمار می‌آید. دستگاه قضا، نقش خود را فراتر از محکمه‌داری می‌داند و همگام با دستگاه اجرایی برای ازاله موانع موجود، از هر امکان و فرصتی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: برقراری عدالت اجتماعی خصوصا در ابعاد اقتصادی نیازمند یک عزم ملی و انسجام درونی و هم‌افزایی بین قوا و دستگاههای مختلف است.

وی با اشاره به دیپلماسی فعال دفاعی اظهار کرد: “دیپلماسی فعال دفاعی” جمهوری اسلامی پیونددهنده همسایگان در قالب همگرایی برای مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، حل بحران‌های منطقه‌ای است، ضمن اینکه حکایت از تمرکز نگاه ایران با همسایگان و شرق جغرافیایی در ابعاد ارتباطات بین دولتهای منطقه دارد.

امام جمعه پلدشت با اشاره به نیاز شدید عربستان به‌مذاکره و ارتباط با ایران افزود: بنا به‌دلایل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، «ضرورت» احیای مناسبات دوجانبه و رفع تنش‌های جاری، برای عربستان سعودی به‌مراتب بیشتر از ایران است. در «سطح بین‌الملل»، تغییر دولت آمریکا و روی کار آمدن بایدن که همانند ترامپ دیگر اعتقادی به‌حمایت تمام‌قد از عربستان ندارد؛ در «سطح منطقه»، استمرار جنگ یمن که تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار هزینه برای سعودی‌ها داشته، ذخایر ارزی عربستان را نصف کرده و مراکز نفتی و پالایشگاهی این کشور را در تیررس موشک‌های انصارالله قرار داده است و در «سطح داخلی»، چشم‌انداز اقتصادی ۲۰۳۰ و پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم و سایر برنامه‌های اقتصادی عربستان برای گذار از اقتصاد نفتی به‌غیرنفتی، سه مؤلفه مهمی است که برای عربستان چاره‌ای جز تنش‌زدایی با ایران باقی نگذاشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279297

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه