Friday, 19 April , 2024
18
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

نرخ بیکاری در ماکو ۸.۶ درصد است/ تصویب ۲۰۱ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در ماکو

  • کد خبر : 279692
  • 10 آذر 1400 - 10:11
نرخ بیکاری در ماکو ۸.۶ درصد است/ تصویب ۲۰۱ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در ماکو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ماکو با دارا بودن نزدیک به ۷۰ هزار نفر جمعیت ۱۵ سال به بالا و ۳۱ هزار و ۸۲۱ نفر جمعیت فعال، دارای ۲۹ هزار و ۵۶ نفر شاغل بوده و نرخ بیکاری در این منطقه ۸.۶ درصد است.

به گزارش آراز سسی، ابوالفضل عبادی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ماکو با اشاره به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در ماکو گفت: در سال جاری تاکنون ۱۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای ۲۰۱ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در ماکو مصوب شده است.

 

وی تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن نزدیک به ۷۰ هزار نفر جمعیت ۱۵ سال به بالا و ۳۱ هزار و ۸۲۱ نفر جمعیت فعال، دارای ۲۹ هزار و ۵۶ نفر شاغل بوده و نرخ بیکاری در این منطقه ۸.۶ درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۱ طرح پایدار روستایی و عشایری برای اشتغال ۲۶۶ نفر در این شهرستان مصوب شده لاست، اظهار کرد: برای اجرای این تعداد طرح، ۱۲۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

 

مدیرکل تعاون، رفاه و اجتماعی استان افزود: نرخ بیکاری استان آذربایجان غربی در پایان سال گذشته ۱۳.۲ درصد بود که در پایان تابستان سالجاری این نرخ به ۹.۵ درصد کاهش یافته است.

 

علی محمدی ایروانلو فرماندار ماکو نیز در این جلسه با بیان اینکه مهمترین چالش کشور اشتغال است، افزود: علی رغم تلاش مسئولان در ادوار گذشته، همچنان این چالش پیش روی کشور پا برجاست و روز به روز بر تعداد بیکاران افزوده می‌شود.

 

فرماندار ماکو در ادامه با تأکید بر لزوم اهتمام جدی مسوولان دستگاه‌های اجرایی به منظور جذب حداکثری اعتبارات اشتغال زایی برای کاهش شاخص نرخ بیکاری در شهرستان افزود: ارائه تسهیلات تولید، اشتغال و کارآفرینی (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰) در قالب طرح زیست بوم اشتغال باید مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا بتوان بیشترین برخورداری را از مزایای این طرح داشت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279692

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه