Thursday, 28 March , 2024
13
در میزگرد اختصاصی عنوان شد؛

شهید سلیمانی زندگی خود را وقف مردم کرده بود/ مکتب حاج قاسم در همه عرصه‌ها کارگشای مشکلات کشور و منطقه است

  • کد خبر : 279743
  • 12 دی 1400 - 21:26
شهید سلیمانی زندگی خود را وقف مردم کرده بود/ مکتب حاج قاسم در همه عرصه‌ها کارگشای مشکلات کشور و منطقه است
در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم، با وجود همه سانسورها برای حذف نام این قهرمان مکتب سلیمانی زنده‌تر از قبل در جای جای زندگی مردم جریان دارد و تأثیر وی بر جامعه در میزگرد تخصصی، ابعاد شخصیتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آراز سسی، در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم، با وجود همه سانسورها و تلاش‌ها برای حذف نام این قهرمان ملی و جهانی که به مثابه پدر برای مردم ایران است؛ مکتب سلیمانی زنده‌تر از قبل در جای جای زندگی مردم جریان دارد.

نابودی داعش و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه به ویژه عراق و سوریه مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های سپهبد شهید سلیمانی است؛  آمریکائیها به خوبی متوجه هستند که با شهادت مردی از جبهه مقاومت، این نهضت خاموش نمی‌شود و امروز فرزندان تربیت یافته مکتب حاج قاسم آماده جانفشانی از کیان مقاومت در منطقه هستند.

جهاد بی‌امان، تواضع، صبر، دوراندیشی تفکر راهبردی، قدرت فرماندهی صحنه، توان تبدیل راهبرد به تاکتیک، نقش‌آفرینی در سطوح بلند دیپلماسی و طراحی راهبردی عملیاتی از خصوصیات ویژه این سردار شهید بود.

پایان زندگی دنیایی “حاج قاسم سلیمانی” پایان مقاومت نیست؛ آنچه سردار سلیمانی در ٢٢ سال حضورش در نیروی قدس بنیان گذاشته است، جریانی پویا و زنده و خود اتکا است. جریانی است که متکی بر یک فرد و حتی یک نیروی نظامی هم نیست؛ جریانی است که حاج قاسم بر بنیان افکار مردم منطقه بذر آن را کاشته و آن ایستادگی در مقابل ظلم است.

در راستای بیین ابعاد و رفتار شهید سلیمانی در بین جوانان میزگرد تخصصی بررسی ابعاد شخصیتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم برگزار شد.

شهید سلیمانی همه زندگی خود را وقف مردم کرده بود

منصور یوسفی یکی از فرمانده‌هان نظامی در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی فردی فداکار، آزاده و ایثارگر بود، بیان کرد: مجاهد‌ت‌های این مرد خستگی ناپذیر که قلبش پر از عشق به مردم و کمک به مستضعفان بود، برای کمک رسانی به مردم و ایستادگی در مقابل ظلم به مرحله اجرا درآمد و زبان زد مردم است.

یوسفی با اشاره به محبوبیت و صمیمیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در برخورد با اقشار، اقوام، جناح های داخلی و خارجی گفت: الگو و اسوه شدن هر فردی برای جامعه نیازمند یک سری از محبوبیت‌هاست که حاج قاسم دارای این ویژگی ها بود.

وی تصریح کرد: یک فرد باید در طول دوران زندگی خود چنان نقش محوری و تاثیر گذاری داشته باشد و از تمام مراحل سخت زندگی با سربلندی عبور کند تا بتواند به یک الگو و اسوه تبدیل شود.

یوسفی اظهار کرد: شهید سپهبد سلیمانی فردی از دنیا بریده و آخرت گرا بود و تعلقی به دنیا و آنچه در آن بود نداشت و پیوسته در میادین جهاد دنبال تامین آسایش مظلومان و شهادت بود و خود را برای حضور در آخرت آماده می‌کرد.

این فرمانده نظامی افزود: حاج قاسم سلیمانی فردی فداکار، آزاده و ایثارگر و مجاهدی بود که قلبش پر از عشق به مردم و کمک به مستضعفان بود که با مدیریت هوشمندانه خود در بحران‌ها به خوبی هدایت امور را به دست می‌گرفت.

انتقام خون شهید سلیمانی مختص به زمان و مکان نیست

محمد خلیل‌زاده یک فعال رسانه ای در آذربایجان غربی نیز در رابطه با جایگاه شهید سلیمانی گفت: وی مردی از تبار نیکان و فرماندهی شجاع بود که توانست در طول دوران فرماندهی خود در دلهای همرزمانش نفوذ کند و رفتار جوانمردی و پهلوان منشی را در این دلها نهادینه کند.

خلیل زاده با تاکید بر اینکه انتقام خون شهید سلیمانی و همراهانش انتقام‌های دنباله‌دار بوده و مختص به یک نقطه نیست؛ گفت: ترویج و تبیین ضرورت خونخواهی حاج قاسم از آمریکای تروریست و ظالم از مسائل مهم و ضروری است.

وی گفت: دنیا ضمن محکومیت اقدام تروریستی که منجر به شهادت شهید سلیمانی شد، مسئله انتقام سخت مطرح و پیگیری شد که مختص به یک زمان و مکان نیست.

این فعال رسانه ای افزود: شخصیت و جایگاه شهید سپهبد سلیمانی قابل مقایسه با هیچ کدام از پایگاه های نظامی و مقامات استکبار نیست؛ پس انتقام سخت نمی تواند محدود به یک حرکت باشد.

به گفته وی انتقام خون شهید سلیمانی و همراهانش انتقامی دنباله دار بوده که هر لحظه و در هر مکانی انتقام افتاده و خواهد افتاد.

خلیل زاده گفت: این انتقام تبدیل به یک کابوس برای استکبار و هم پیمانانش شده است و خواب راحت را از آنها گرفته است.

این فعال رسانه ای افزود: انتقام سردار در واقع تبدیل به یک حرکت مردمی و خودجوش شده و تمام جهان را با خود همراه کرده است و تا نابودی استکبار ادامه دارد.

مکتب حاج قاسم میراثی گرانبهاست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت گفت: اگر چه امروز حاج قاسم در میان ما نیست، اما راه، روش، مرام او و به فرموده مقام معظم رهبری مکتب قاسم سلیمانی برای رساندن ایران بزرگ به قله‌های عظمت و پیشرفت پیش راه ما قرار دارد.

حجت الاسلام پور جواد با تاکید بر روحیه خدامحوری حاج قاسم و توکل ایشان به خالق هستی در تمام امور گفت: سردار سلیمانی مرد روز های سخت و قهرمان ملت ایران بود و با حضور خود در جبهه های حق روحیه ایثار و شهادت را در بین مردم دنیا تقویت کرده و عزت، عظمت و اقتدار را برای ما ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: با گذشت چندین سال از شهادت حاج قاسم علاوه بر اینکه یادش از خاطره ها پاک نمی شود بلکه روز به روز بر عاشقان سپهبد شهید افزوده می شود و حرکت عظیمی به راه افتاده است.

وی اظهار کرد: اگر چه امروز حاج قاسم در میان ما نیست، اما راه، روش، مرام او و به فرموده مقام معظم رهبری مکتب قاسم سلیمانی برای رساندن ایران بزرگ به قله‌های عظمت و پیشرفت پیش راه ما قرار دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت افزود: حاج قاسم نه تنها در جایگاه فرماندهی که در مقام انسانیت، مظهر صفات بزرگی چون شجاعت، آزادگی، ایثار، شهادت، شهامت، اخلاص و معنویت بود.

حجت الاسلام پور جواد گفت: شهید بر اساس آموزه های دینی به این نتیجه رسیده بود که ایمان و عمل هیچگاه جدا هم نیستند و در واقع مکمل هم هستند و این آموزه دینی را در امورات خود اثبات می کرد.

وی افزود: مکتب قاسم سلیمانی نه تنها در عرصه‌های نظامی و سیاسی کارگشا و استراتژیک بود بلکه در تمام مسائل از قبیل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز کارگشا است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279743

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه