Friday, 26 April , 2024
15
امام جمعه پلدشت:

تقوامصونیت است نه محدودیت/ ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران روز تقابل حق و باطل است

  • کد خبر : 279348
  • 07 آبان 1400 - 13:10
تقوامصونیت است نه محدودیت/ ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران روز تقابل حق و باطل است
امام جمعه پلدشت گفت: تقوامصونیت است نه محدودیت؛ مثل پا که اگر در کفش رفت محدود نمی‌شود ولی مصون از گل و شیشه و خاک می‌شود.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به تقوا و آثار آن  گفت: تقوامصونیت است نه محدودیت؛ مثل پا که اگر در کفش رفت محدود نمی‌شود ولی مصون از گل و شیشه و خاک می‌شود.

 

وی تصریح کرد: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسیلَهَ» (اى کسانى که ایمان آورده‏اید، از خداوند پروا کنید و به سوى او وسیله بجویید. در هفده آیه از آیات قرآن کریم، ذات اقدس احدیت مستقیم از تقوا سخن فرموده اند و در۲۵۰ آیه از آیات قرآن کریم، از مشتقات تقوا سخن فرموده اند که این دلالت بر اهمیت موضوع تقوا دارد.

 

وی با اشاره به اینکه خواب دشمن در لبنان تعبیر نخواهد شد، اظهار کرد: سخنرانى سیدحسن نصرالله، گام اول در برهم‌زدن محاسبات شیطانى مثلث عبرى – عربى و غربى بود. سخنانى که پیام‌هاى مهمی را در بر دارد،کارشناسان اعتقاد دارند که ارائه آمار مربوط به‌ تعداد عناصر حزب الله لبنان که این حزب در حال حاضر صد هزار مبارز آموزش‌دیده و آماده را در اختیار دارد.

 

امام جمعه پلدشت افزود: براى اهمیت کیفیت آمادگى حزب الله کافى است بدانیم، در سال ۱۳۸۵ودرجنگ ۳۳روزه، تعداد نیروهاى حزب الله که در مقابل ۴۲هزار نیروى تا دندان مسلح صهیونیست ایستادند ۵۰۰۰هزار نفر بود؛ اکنون این تعداد ده برابر شده است، دشمن با چه تعداد نیرو در مقابل این نیروهاى مومن و مجاهد باید دوام بیاورد، این کابوس بزرگ رژیم غاصب و عوامل اوست.

 

طالبی با اشاره به حمله سایبری به شبکه شوخت کشور گفت: دشمن زبون که در عرصه های مختلف به استیصال رسیده است با روش های محتلف سعی در برهم زدن نظم جامعه دارد و باید آماده تر از گذشته باشیم.

 

وی با اشاره به ادای حق جامعیت دین اسلام تصریح کرد: وحدت اسلامی یک اصل راهبردی و استراتژیک است نه مقطعی و تاکتیکی. این امر سلیقه این و آن نیست. یک فریضه قطعی قرآنی است. تقویت نظام اسلامی و رسیدن به‌افق ترسیم شده و عالی آن یعنی تمدن نوین اسلامی جز با اتحاد و وحدت مسلمین شدنی نیست.

 

وی اظهار کرد: در تأسی و پیروی از سیره نورانی نبوی سه اصل صبر و عدل و اخلاق از همه مهمتر است.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی  و روز دانش آموز افزود: ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است؛ دقیقا به همین دلیل یکسال پس از شهادت دانش آموزان در دانشگاه و درست در سالروز ۱۳ آبان ۵۸ ایران اسلامی شاهد جلوه دیگری از این رویارویی میان جبهه حق علیه باطل بود.

 

به گفته وی اشغال لانه جاسوسی امریکا در تهران و گروگانگیری جاسوسان دیپلمات نمای کاخ سفید، تنها یک حادثه سیاسی در حد تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور دیگر نبوده و بلکه آغاز تحول عمیقی بود که در خاورمیانه و در سطح جهان در جهت عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی امریکا به وقوع پیوسته بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=279348

نوشته های مشابه

07اردیبهشت
باید از تحریم ها فرصت ایجاد کنیم
05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه