Tuesday, 16 April , 2024
15
رییس شبکه دامپزشکی ماکو خبر داد:

ایران به عنوان پل ترانزیتی بین کشورهای غربی و آسیایی ایفای نقش می کند

  • کد خبر : 281299
  • 08 تیر 1401 - 10:14
ایران به عنوان پل ترانزیتی بین کشورهای غربی و آسیایی ایفای نقش می کند
رییس شبکه دامپزشکی ماکو گفت: ایران در این نقطه مرزی به عنوان پل ترانزیتی بین کشورهای غربی و آسیایی ایفای نقش می کند و در تسهیل تجارت منطقه‌ای تاثیرگذار است.

به گزارش آراز سسی، فاطمه آیرم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ گفت: امسال ۹۵ هزار و ۴۱۸ تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت‌های بهداشتی از طریق مرز بازرگان به خارج از کشور ترانزیت شد.

وی تصریح کرد: این میزان فرآورده‌های دامی، از مبدا کشورهای ترکیه و اروپا بارگیری شده بود که پس از بازدیدهای بهداشتی در قرنطینه دامپزشکی بازرگان به کشورهای آسیایی با سه هزار و ۹۲۵ دستگاه کامیون ترانزیت شد.

وی عمده کالاهای ترانزیتی دامی را شامل انواع فرآورده های خام دامی، فرآورده های بیولوژیک و داروهای دامی عنوان و اظهار کرد: ایران در این نقطه مرزی به عنوان پل ترانزیتی بین کشورهای غربی و آسیایی ایفای نقش می کند و در تسهیل تجارت منطقه‌ای تاثیرگذار است.

رییس شبکه دامپزشکی ماکو افزود: در این مدت  تعداد ۲۴هزار و ۹۵۰ راس دام زنده از مبدا ترکیه به مقصد قطر از طریق این مرز ترانزیت شده است.

آیرم در ادامه با بیان اینکه در این مدت تعداد ۲۹ راس اسب نیز وارد کشور شده است، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۱۳۳ تن انواع فرآورده‌ دامی نیز از کشورهای اروپایی توسط ۴۲۴ دستگاه کامیون وارد کشور شد که به طور عمده شامل گوشت منجمد، دارو، واکسن و فرآوردهای بیولوژیک بود.

رییس شبکه دامپزشکی ماکو افزود: در این مدت ۲۵۰تُن پودر گوشت نیز طی ۱۰دستگاه کامیون صادر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=281299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه