Friday, 29 March , 2024
12
گزارش؛

اشتغال‌زایی با عطر ویژه/ گل محمدی نسخه شفابخش اشتغال برای صاحبان زمین های کشاورزی

  • کد خبر : 277784
  • 28 اردیبهشت 1400 - 10:58
اشتغال‌زایی با عطر ویژه/ گل محمدی نسخه شفابخش اشتغال برای صاحبان زمین های کشاورزی
کشت و توسعه گل محمدی در پلدشت به سبب کاهش مصرف آب و عدم نیاز به زمین مرغوب می تواند نجاتبخش زمین های خشکیده و مردم مناطق روستایی باشد.

به گزارش آراز سسی، گل محمدی درختچه‌ای دارای شاخه‌های گل دهنده تیغ دار، استوانه‌ای شکل، بدون شیار و دارای برگ‌های مرکب شانه‌ای شکل است که از گذشته‌های دور در میان ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار بوده‌است.

 

گل محمدی گیاه پرخواصی است که از محصولات عمده‌ی این گیاه می‌توان به گلاب، اسانس و گلبرگ خشک شده آن اشاره کرد؛ همچنین از دیگر مزیت‌های فرآورده‌های گل محمدی می‌توان بهره‌گیری از این گیاه در صنایع دارویی، عطرسازی، فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی را نام برد‌.

 

مصارف دارویی این گیاه بیشتر در درمان دردهای روماتیسمی، قلبی، تقویت اعصاب و معده و رفع بعضی از سردردها بوده؛ ضمن اینکه در صنایع شیرینی‌سازی و تهیه بستنی نیز کاربرد دارد.

محبوبیت این گل در میان مردم به قدری است که می‌بینیم مردم برای مصرف شخصی خود بخشی از باغچه یا حیاط خود را به کاشت این گیاه اختصاص داده اند.

 

در  پلدشت چند سالی است گل محمدی کمی فراتر از باغچه و زمین‌های کوچک به کشت می‌رسد به طوری که امروز تعدادی از کشاورزان پلدشتی زمین‌های خود را با گیاه گل محمدی مزین کرده‌اند.

 

کشت و توسعه گل محمدی در پلدشت به سبب مصرف کم آب و عدم نیاز به زمین مرغوب می تواند نجاتبخش زمین های خشکیده مردم مناطق روستایی باشد.

 

علی عطیم زاده یکی از تولیدکنندگان گل محمدی در پلدشت است که به همراه خانواده خود مشغول تولید گیاه گل‌محمدی است.

مزارع گل محمدی

مزارع گل محمدی

این تولیدکننده‌ی پلدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز سسی گفت: حدود سه سال پیش به همراه خانواده تصمیم گرفتیم تا وارد عرصه‌ی تولید گیاه گل محمدی شویم؛ چرا که پرورش گل علاوه بر ایجاد شغل، تاثیر بسزایی در شادابی روح و روان انسان دارد.

 

وی تصریح کرد: در سال دوم گل‌های تولید شده بیشتر صرف مصارف شخصی شده و یا در قالب گل جهت تهیه مربا بفروش می رسید.

 

وی اظهار کرد: زمین زیر کشت گل محمدی طی بازه زمانی ۱۵ الی ۲۰ روزه عمده محصول خود را به بازار عرضه می کند.

 

عظیم زاده گفت: با توجه به پتانسیل منطقه برای گل محمدی، ظرفیت خوبی برای گلاب‌گیری و تولید عرقیات گیاهی در منطقه وجود دارد.

مزارع گل محمدی

مزارع گل محمدی

وی در خصوص این گیاه دارویی و پر سود تصریح کرد: با کشت این محصول برای برای ۲۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

وی در خصوص هزینه های راه اندازی این مزرعه اظهار کرد: هزینه های صرف شده برای این محصول در برابر سود آن نزدید بسیار ناچیز است.

 

کارآفرین پلدشتی افزود: امسال فروش گل نداشته ایم و تمام محصول مزرعه را بصورت خانگی و با رعایت تمام موارد بهداشتی تبدیل به گلاب کرده و به بازار عرضه می کنیم.

 

عظیم زاده گفت: حمایت مسئولان می‌تواند زمینه‌ی خوبی برای گسترش کار، پرورش گونه‌های مختلف گل و گیاهان دارویی شود و در نتیجه جوانان بیشتری به شغل پرورش گل و گیاه که یک شغل بدون استرس و همراه با نشاط روحی و روانی است، روی آورند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=277784

نوشته های مشابه

10فروردین
شب قدر شب نزول برکات است
امام‌جمعه پلدشت:

شب قدر شب نزول برکات است

10فروردین
تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه