Thursday, 28 March , 2024
6

آری قاطع مردم به جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر : 284091
  • 10 فروردین 1402 - 8:11
آری قاطع مردم به جمهوری اسلامی ایران
دوازدهمین روز از فروردین ۱۳۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران با تفکر و اندیشه‌های متنوع، مختلف و گاه متضاد در قالب برگزاری همه پرسی سراسری، آری قاطعی به جمهوری اسلامی گفتند.

به گزارش آراز سسی، دوازدهم فروردین سال ۱۳۵۸، روز جمهوری اسلامی ایران، بی‌گمان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین روز‌های تاریخ اسلام و ایران است، چرا که انقلاب اسلامی که با رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و مجاهدت‌های مردم شریف ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و به عمر طاغوت و استبداد و استکبار خاتمه داد، مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ خود، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور برگزیده و نظام حقوقی کشور ایران را بر دین مبین اسلام بنا نهادند، امری که در جهان معاصر همتا ندارد.
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که حاصل مجاهدت‌های حضرت امام خمینی (ره)، تلاش‌های مردم و ثمره خون گرانبهای شهدا و برآمده از هدایت‌های پیامبران و ائمه بزرگوار است تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی در جهان معاصر شده است تا نشان دهد که اسلام کامل‌ترین دینی است که می‌تواند ضامن سعادت دنیوی و اخروی بشریت سرگشته امروز باشد.
۱۲ فروردین ۱۳۵۸ یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است که در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.
پس از آنکه قرن ها تئوری جدایی دین از سیاست و نظامهای حکومتی لائیک بر دنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می شد، در ۱۲ فرودین سال ۵۸ نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین وآموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.
دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران و روز حکومت الله است از بزرگترین اعیاد مذهبی ماست و روزی که با رأی و نظر مردم ساختار سیاسی اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت قریب به اتفاق ۹۸/۲دهم درصدآرای ملت مسلمان ایران تثبیت شد.
همه پرسی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با رای ۹۸٫۲ درصدی مردم به جمهوری اسلامی، انقلابی عظیم در جهان آفرید و برخی تحلیل‌گران وابسته به بلوک شرق و غرب، تنها بعد سلبی انقلاب اسلامی را در سرنگونی رژیم پهلوی پذیرفته بودند و تصور می کردند که ماهیت انقلاب اسلامی فقط در سرنگونی رژیم پهلوی است.
مردم ایران تنها برای سرنگونی رژیم پهلوی متحد نشده بودند، در حالی که بعد از سرنگونی رژیم طاغوتی خاندان پهلوی ، ایرانیان به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مسئله تشکیل نظام اسلامی را با مدل جمهوری اسلامی دنبال کردند و در حقیقت ضمن رد عملی رژیم سابق، رای به تشکیل نظام جدید با عنوان جمهوری اسلامی دادند و این بعد ایجابی انقلاب اسلامی برای برخی تحلیل‌گران جبهه های غربی و شرق آن زمان غافلگیر کننده بود.
یوم‌الله ۱۲ فروردین تجلّی واقعی خواست ملّت بزرگ ایران اسلامی در تحقق غیرت و عزت اسلامی و تعیین سرنوشت کشور بدست توانمند مردم مؤمن و انقلابی بود.
یوم‌الله ۱۲ فروردین؛ تحقق شعار “ما می‌توانیم” در تمامی عرصه‌های ملی و بین‌المللی و سرآغاز تولید بومی علم، خلاقیت، فکر و اندیشۀ نوین و پویا منطبق بر آموزه‌های اسلامی و قطع دست اجانب از سرمایه ، منابع و منافع ملی کشور هست .
ملت شجاع، مقتدر و غیور ایران اسلامی با حفظ وحدت حول محور ولایت در امتحانات بزرگ، آگاهی، بصیرت، ایستادگی و عزم ملی خود را در تحقق شعار بنیادی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و عزت و اقتدار و عدالت » اثبات کرد و با سربلندی و سرافرازی از کوران حوادث سال ها را پشت سر گذاشت تا نشان دهد همچنان در مسیر تحکیم حکومت الله ثابت‌قدم است.
حرکت عظیم و سرنوشت‌ساز ملت ایران در راستای به تحقق رساندن آرمان های انقلاب اسلامی و اهداف عالی سال جهاد اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی ، حمایت از کار و سرمایه و کالای ایرانی و خلق حماسه‌های بی نظیر در مراحل مختلف کشور فصل نوین و بستر تازه‌ای از افتخار و تجارب برجسته و مفید برای حرکت و کار و تلاش مضاعف در طول تاریخ بی نظیر بود
نفوذ جمهوری اسلامی، معنوی است و هر جا آزادی‌خواهی و عدالتخواهی قیام می‌کند، مدعیان آزادی و عدالتخواهی جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند. در منزلت این روز همین بس که دشمنان آزادی، عدالت و حقیقت همواره در حال توطئه‌چینی علیه جمهوری اسلامی بوده که در آن زمان با همدلی و همزبانی و آرای حداکثری ملت بزرگ ایران مهیا شد و به پیروزی رسید.
عظمت روز جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست و غربی‌ها همواره برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند اما وحدت، همدلی و همزبانی مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمامی برنامه ها و توطئه‌های این دشمنان قسم خورده را خنثی می کند.
با پیروزی انقلاب اسلامی بستر رشد، شکوفایی و محرومیت‌زدایی در ۲۲ بهمن ۵۷ به وجود آمد. انقلاب اسلامی که با پیروزی خود نظام دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد و طاغوت‌زدایی را انجام داد، با حضور پرشور مردم اقتدار کشور را به رخ جهانیان کشید.
امنیت، یکی از دستاورد های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم؛ امروز شاهد این هستیم که در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بسیاری از کشور ها در برقرار امنیت مشکل دارند.
امروز بر تمامی ما ها لازم از فرمایشات مقام معظم رهبری اطلاعت کنیم تا اداره کشور به دست افراد اصلح و کارآمد سپرده شود.

امیرعلی اقدم

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=284091

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه