Friday, 10 May , 2024
7
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر در پلدشت غرس شد

  • کد خبر : 283784
  • 15 اسفند 1401 - 13:48
۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر در پلدشت غرس شد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر به یاد ۲۲۰ هزار شهید کشورمان که ثمره خون آنان امنیت و پیشرفت امروز کشورمان است، غرس شد و برای ۴۲۰ درخت به یاد ۴۲۰ شهید منطقه آزاد ماکو "نشان نهال ایثار مزین به نام شهدای این منطقه" نصب شد.

حسین گروسی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت و گو با خبرنگار آراز سسی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو، منطقه‌ای مستعد با ظرفیت‌های بی نظیر در حوزه کشاورزی توصیف کرد و گفت: سرمایه گذاری های خوب و اثربخشی در مسیر امنیت غذایی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است و  یکی از مهم‌ترین مصادیق دانش بنیان شدن اقتصاد، زنجیره ارزش غذایی است.
وی با بیان اینکه زنجیره ای شدن کشاورزی و صنعت یک مدل نوین برای توسعه منطقه است، تصریح کرد: استفاده از تخصص نخبگان، جذب سرمایه گذار خارجی، افزایش کیفیت و تولید با استفاده از  مدل زنجیره تولید و در نهایت هم افزایی منجر به توسعه اقتصادی می‌شود بطوریکه تجربیات و امکانات اندک با هم جمع شده و نیروی قابل توجهی برای پیشرفت منطقه ایجاد می‌شود.
وی  با اشاره به سفارشات ائمه معصومین(ع) در خصوص درختکاری اظهارکرد: تعداد ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمر به یاد ۲۲۰ هزار شهید کشورمان که ثمره خون آنان امنیت و پیشرفت امروز کشورمان است، غرس شد و برای ۴۲۰ درخت به یاد ۴۲۰ شهید منطقه آزاد ماکو “نشان نهال ایثار مزین به نام شهدای این منطقه” نصب شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این درختان در زمینی به وسعت ۲ هزار هکتار از اراضی دشت زیدون که در طی چندین ماه آماده سازی شده، در حال کاشت است.

گروسی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص درختکاری و کاشت درخت مثمر اشاره کرد و گفت: موضوع منابع طبیعی و صیانت از محیط زیست در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که شهرستان پلدشت قابلیت تبدیل به قطب امنیت غذایی کشور را دارد با جدیت زنجیره تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی دنبال می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=283784

نوشته های مشابه

19اردیبهشت
تسهیل تجارت با شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تسهیل تجارت با شرکت‌های دانش‌بنیان

18اردیبهشت
افزایش ۵۹ درصدی تردد کامیون از پایانه مرزی پلدشت
مدیر پایانه مرزی پلدشت خبر داد:

افزایش ۵۹ درصدی تردد کامیون از پایانه مرزی پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه