Thursday, 28 March , 2024
12

۱۰ هزار تن کود کشاورزی در انبارهای آذربایجان غربی ذخیره شد

  • کد خبر : 284188
  • 19 فروردین 1402 - 12:05
۱۰ هزار تن کود کشاورزی در انبارهای آذربایجان غربی ذخیره شد
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۰ هزار تن کود در انبارهای استان در راستای تامین نیازهای بخش کشاورزی منطقه در مواقع لازم، ذخیره سازی شده است.

به گزارش آراز سسی، محمود مظلومی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ذخایر استراتژیک انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی بیشترین حد ذخیره در چند سال اخیر را دارا بوده که شامل انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که در صورت نیاز هر منطقه در موارد لازم تخصیص داده می‌شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سالانه ۲۵۰ هزار تن نیاز کودی اراضی کشاورزی استان است که البته از این میزان در سال زراعی جاری ۱۱۵‌ هزار تن اختصاص داده شد.

مظلومی اظهار کرد: بیشترین سهم از انواع کودهای تخصیص یافته که نیاز اصلی کشاورزان را نیز شامل می‌شود مربوط به کود اوره به میزان ۸۶ هزار تن است که ۶۷ هزار تن از این مقدار در اسفند ماه سال گذشته به کارگزاران شهرستان‌ها ارسال شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۹۰ درصد سهمیه کود اوره استان در سال ۱۴۰۱ تامین و ۷۸ درصد توزیع و مابقی بعنوان ذخایر استراتژیک در انبارهای سازمانی نگهداری شده‌اند.

مظلومی اضافه کرد: از مقادیر فوق بر اساس برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی، سهمیه سالیانه کود ازته شهرستان ارومیه ۱۳ هزار تن و مقدار توزیع شده ۹ هزار تن است.

وی در ادامه گفت وگو با خود با خبرنگار ایرنا یادآور شد: باید دوره‌های آموزشی برای مسوولان پهنه در مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها جهت صدور حواله با توجه به توصیه‌ها و تنوع کودی متناسب با مزارع و باغات برگزار شود تا کود با روش صحیح در اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

مظلومی تاکید کرد: مصرف صحیح و کیفی کودشیمیایی در اراضی کشاورزی می تواند علاوه بر افزایش عملکرد تولید در واحد سطح، گیاهان را نسبت به سرمازدگی و دیگر حوادث غیرمترقبه مقاوم کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=284188

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه