Thursday, 28 March , 2024
12

یک فوتی و چندین مصدوم؛ حاصل یک روز سفر در جاده پلدشت ـ مرگنلر

  • کد خبر : 275644
  • 31 شهریور 1399 - 10:09
یک فوتی و چندین مصدوم؛ حاصل یک روز سفر در جاده پلدشت ـ مرگنلر

جاده مواصلاتی پلدشت به مرگنلر که یکی از شریان های تجارتی با کشورهای همسایه است، به جاده مرگ در بین اهالی شهرستان معروف شده است.

به گزارش آراز سسی، پلدشت یکی از شهرستان های مهم در زمینه مبادلات و ترددهای بین المللی به شمار می رود و به دلیل داشتن مرز رسمی برای ورود به کشور جمهوری آذربایجان دروازه زمینی ایران برای ورود به این کشور و بازارهای اروپایی محسوب می شود.

اما با وجود این اهمیت و ویژگی که می توانست بستر مناسبی برای بهره برداری های اقتصادی، تغییر مسیر تجار جهت انجام تبادلات بین المللی از این شهرستان و انتخاب مسیر این شهرستان برای جابجایی کالا ها باشد مورد کم کاری برخی ها قرار گرفته بود.

در این میان جاده ترانزیتی پلدشت ـ مرگنلر به پایانه مرزی که یکی از مرزهای ایران با کشور جمهوری آذربایجان است و با وجود قرار گرفتن پلدشت در منطقه آزاد تجاری ماکو و داشتن شرایط جغرافیایی و اقتصادی ویژه این شهرستان و ضرورت به اتمام سریع آن ساخت این جاده هنوز اندر خم یک کوچه است.

این جاده با توجه به استاندارد نبودن و حادثه خیز بودن تبدیل به یک مشکل حاد در منطقه شده که روزانه جان مردم را تهدید می کند.

تنها در روز شنبه ۲۹ شهریورماه، سه مورد سانحه رانندگی در این محور رخ داد که منجر به فوت یک جوان و مجروح شدن تعدادی از شهروندان شد.

عملیات تعریض این محور از ۱۶ بهمن ماه ۹۲ با حضور مسئولین استانی و منطقه آغاز شد ولی بخاطر برخی مسائل و مشکلات نیمه کاره ماند.

با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولان، این پروژه دوباره به مرحله اجرا در آمد ولی چند روزی است که آسفالت ریزی این محور تعطیل شده است.

مشکل عملیات آسفالت ریزی محور پلدشت ـ مرگنلر حل و عملیات امروز آغاز شد

در این زمینه، فرماندار پلدشت در گفتگو با خبرنگار آراز سسی، در خصوص تعطیل شدن عملیات آسفالت ریزی این محور گفت: عملیات آسفالت ریزی این محور بخاطر برخی مشکلات زیرساختی در بین کارفرمای منطقه آزاد ماکو و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی متوقف شده بود.

وی تصریح کرد: طی جلسه ای که در روزهای گذشته برگزار شد این مشکل برطرف و از امروز عملیات آسفالت ریزی آغاز شده است.

مهران صفری در خصوص نقاط حادثه خیز این محور افزود: نقاط حادثه خیز این محور نیز طی نامه هایی به مسئولان مربوطه اعلام شده است.

وضعیت جاده پلدشت به مرگنلر اصلا مطلوب نیست

مدیر پایانه مسافربری پلدشت هم در خصوص وضعیت جاده پلدشت به مرگنلر، گفت: جاده پلدشت- مرگنلر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و همواره شاهد تصادفات متعددی در این محور هستیم.

حسن علی حسین زاده افزود: کم عرض بودن این محور و تردد ماشین های سنگین همراه امکان تصادفات را افزایش داده و جان مردم را به خطر می اندازد.

اتمام هرچه سریعتر این طرح یکی از نیازها و خواست مردم شهرستان است و خواستار توجه جدی مسئولان برای تسریع در روند عملیات اجرایی این طرح است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=275644

برچسب ها

نوشته های مشابه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

08فروردین
رشد ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از گمرک پلدشت
07فروردین
رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی تردد مسافر از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

ای رسانه