Wednesday, 24 April , 2024
14

کلنگ زنی پتروشیمی پلدشت در شهریورماه سال جاری/ بهره برداری از ۵۰ درصد جاده پلدشت به مرگنلر تا پایان سال

  • کد خبر : 262778
  • 08 مرداد 1396 - 17:15
کلنگ زنی پتروشیمی پلدشت در شهریورماه سال جاری/ بهره برداری از ۵۰ درصد جاده پلدشت به مرگنلر تا پایان سال

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مشکل تخصیص گاز پتروشیمی حل شده است و اگر ابلاغ شود شهریور ماه با حضور رییس جمهور یا معاون رییس جمهور کلنگ زنی می شود.

به گزارش آراز سسی، حسین فروزان ظهر امروز در جلسه شورای اداری پلدشت که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد با اشاره به پتانسیل های موجود پلدشت گفت: پلدشت با توجه به پتانسیل های موجود بسیار بالاتر از شهر جلفا است.

 

وی با اشاره به بحث زیرساخت های منطقه تصریح کرد: مشکلات بسیاری در بحث زیر ساخت ها وجود دارد و تا زمانیکه این مشکلات بطور کامل حل نشود نباید انتظار حرکات و نتایج بزرگ داشت.

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید به سد کرم آب پلدشت افزود: سد کرم آباد بسیار مهم است و باید توجه کرد بعد از بهره برداری، سود حاصل از زمین های آن به به جیب اهالی منطقه برود.

 

به گفته وی تا پایان سال ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر از جاده ماکو تا ورودی منطقه آزاد ماکو تعریض و به بهره برداری می رسد، طبق گزارش پلیس راهور تنها با تعریض جاده ماکو تا سه راهی شوط حدود ۲۵ درصد از آمار تصادفات منطقه کاهش می یابد.

 

فروزان با اشاره به تعریض جاده پلدشت مرگنلر گفت: امسال ۵۰درصد این جاده به بهره برداری می رسد و دلیل تاخیر در شروع پروژه مشکلات موجود در نقشه و موقعیت جاده بود.

 

وی با اشاره به آغاز ساخت پتروشیمی پلدشت تصریح کرد: مشکل تخصیص گاز پتروشیمی حل شده است و اگر ابلاغ شود شهریور ماه با حضور رییس جمهور یا معاون رییس جمهور کلنگ زنی می شود، پتروشیمی پلدشت برای ۱ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می کند و ۱۵ صنایع زیر دستی دارد.

 

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو در خصوص مشکلات بازار چه مرزی پلدشت افزود: هر شهرستان می تواند ۱ بازارچه مرزی داشته باشد و اگر شهرداری نتواند در مدت معین مشکلات بازارچه مرزی فعلی را حل کند سلب امتیاز شده و امتیاز آن به بازارچه تازه تاسیس شهرستان می رسد.

 

به گفته وی بازاریان و مغازه دارها می توانند از معافیت ارزش افزوده و مالیات در مناطق آزاد استفاده کنند.

 

فروزان با اشاره به شهرک صنعتی پلدشت گفت: شهرک صنعتی پلدشت ۴ سال است که کلنگ زنی شده است ولی اقدام خاصی صورت نگرفته، شهرک صنعتی موظف است این مناطق را آباد کند.

 

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو با تاکید به جذب سرمایه گذار به منطقه و درگیر کردن بخش خصوص افزود: باید زمینه را برای حضور سرمایه گذار و درگیر کردن بخش خصوصی فراهم کنیم.

شورای اداری پلدشت

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=262778

نوشته های مشابه

05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

03اردیبهشت
اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پلدشت خبرداد:

اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه