Monday, 17 June , 2024
2
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد:

کشف کالای قاچاق توسط مرزبانان آذربایجان غربی

  • کد خبر : 290067
  • 05 خرداد 1403 - 8:50
کشف کالای قاچاق توسط مرزبانان آذربایجان غربی
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در نوار مرزی استان خبر داد.

سردار محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آراز سسی» از کشف کالای قاچاق توسط مرزبانان آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: مرزداران این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل نامحسوس مسیرهای عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی چند عملیات دقیق و منسجم توانستند قاچاقچیان را زمین‌گیر و مقادیر قابل‌توجهی کالای قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: طی این چند عملیات مرزبانان تعداد ۹۶ هزار و ۸۲۰ عدد انواع داروی خارجی، ۱۲۰ کیسه شکر احتکار شده به مقدار ۶ تن، ۴۲ قلم اقلام دندانپزشکی، چهار دستگاه گوشی هوشمند و چند قلم کالای قاچاق دیگر را کشف و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی با اشاره به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌ریالی کشفیات، خاطرنشان کرد: در این عملیات سه نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

احمدی با اشاره به پیامدهای زیان‌بار قاچاق خاطرنشان کرد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سال «سال جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده مرزبانان این استان به طور شبانه‌روزی بااقتدار کامل در مقابل هر گونه قاچاق ایستادگی می‌کنند تا نگذارد چرخه تولیدات داخلی متوقف شود.

خاطرنشان می‌شود کشف و مبارزه با قاچاق کالا در آذربایجان غربی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، قاچاق کالا می‌تواند به تولید داخلی آسیب برساند و باعث ازبین‌رفتن شغل‌ها و کاهش درآمدهای دولتی شود. مبارزه با قاچاق کمک می‌کند تا امنیت مرزها تقویت شود و از ورود کالاهای غیرقانونی جلوگیری شود.

در این راستا کالاهای قاچاق ممکن است استانداردهای لازم را نداشته باشند و به‌سلامت مردم آسیب برسانند و قاچاق کالا اغلب توسط شبکه‌های جرائم سازمان‌یافته انجام می‌شود و مبارزه با آن به کاهش فعالیت‌های مجرمانه کمک می‌کند.

بنابراین، تلاش‌های مستمر نیروهای امنیتی و مرزبانی برای کشف و جلوگیری از قاچاق کالا، نقش مهمی در تضمین ثبات و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی منطقه دارد. این اقدامات نه‌تنها به حفظ منافع ملی کمک می‌کنند، بلکه به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و حفظ سلامت جامعه نیز منجر می‌شوند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290067

نوشته های مشابه

27خرداد
رسانه‌ها با تمام توان روشنگری کنند
دبیر کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی:

رسانه‌ها با تمام توان روشنگری کنند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه