Friday, 3 May , 2024
12

کتابخوانی یکی از اصلی ترین شاخصه‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود/ مسئولین فرهنگی و مردم در بحث کتابخوانی حساس باشند

  • کد خبر : 276084
  • 27 آبان 1399 - 10:14
کتابخوانی یکی از اصلی ترین شاخصه‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود/ مسئولین فرهنگی و مردم در بحث کتابخوانی حساس باشند

امام جمعه پلدشت گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود مردم را به مطالعه دعوت تشویق کرده اند، این دعوت و تشویق بیانگر اهمیت موضوع بوده و مسئولین فرهنگی و مردم باید در این خصوص حساس باشند.

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب در مجتمع بصیرت پلدشت با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی به خبرنگار آراز سسی گفت: کتابخوانی و مطالعه یکی از اصلی ترین شاخصه‌های رشد فرهنگ عمومی جامعه به شمار می‌رود و رشد فرهنگ عمومی جامعه در سایه مطالعه و کتابخوانی امکان پذیر است.

 

وی تصریح کرد: فرهنگی‌ترین ملت‌های جهان با شاخصه‌های سرانه مطالعه، چاپ و انتشار کتاب شناخته و سنجیده می‌شوند و با این شاخصه‌ها جایگاه یک کشور از لحاظ فرهنگ عمومی مشخص می‌شود.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کتاب خوانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود مردم را به مطالعه دعوت تشویق کرده اند، این دعوت و تشویق بیانگر اهمیت موضوع بوده و مسئولین فرهنگی و مردم باید در این خصوص حساس باشند.

 

امام جمعه پلدشت با اشاره به اینکه کسی که با دنیای زیبا و زندگی‌بخش کتاب ارتباط ندارد بی‌شک از مهم‌ترین دستاورد انسانی و نیز از بیشترین معارف الهی و بشری محروم است، افزود: برای‌ یک‌ ملت‌، خسارتی‌ بزرگ‌ است‌ که‌ افراد آن‌، با کتاب‌ سروکاری‌ نداشته‌ باشند، و برای‌ یک‌ فرد، توفیق‌ عظیمی‌ است‌ که‌ با کتاب‌ مأنوس‌ باشد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=276084

نوشته های مشابه

14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است
12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

ای رسانه