Friday, 21 June , 2024
4

وصیت‌نامه شهید «محمدعلی قدس»

  • کد خبر : 290358
  • 25 خرداد 1403 - 0:00
وصیت‌نامه شهید «محمدعلی قدس»
شهید «محمدعلی قدس» در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «من جوان بودم و با هزاران آرزو‌های ناشکفته، ولی چون دین اسلام و مملکت خود را در خطر دیدم، تمام آرزو‌های خود را زیر پا گذاشتم که بتوانم در راه الله پیکار کنم.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» به نقل از نوید شاهد، «شهید محمدعلی قدس» بیست و چهارم تیرماه ۱۳۳۸ در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش محمدحسن، در بنگاه معاملات املاک کار می‌کرد و مادرش ام‌البنین نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم خرداد ۱۳۶۰ در دهلاویه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در امامزاده یحیای شهرستان سمنان واقع است. او را حمید نیز می‌نامیدند.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید:

آرزوهایم را زیر پا گذاشتم

من سرباز وظیفه محمدعلی قدس فرزند محمدحسن که در ششم خرداد ۱۳۶۰ با میل و علاقه خود به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شدم. راهی را که من انتخاب نموده‌ام، همان راهی است که سرور شهیدان حسین(ع) انتخاب نمود و خون خویش را برای تدام بخشیدن دینِ بر حق اسلام که قرآن ما از سینه پاک محمد نازل گردیده است، ریخت و حال من به یاد آن سخنان شورانگیز حسین در صحرای کربلا که گفت: اگر که خواسته باشیم بیهوده در آخر کار بمیریم، پس بهتر است که در زیر شمشیر‌های دشمن قطعه‌قطعه گردیم و حال من می‌بینم که راه حسین در خطر است و باید کشان‌کشان به سراغ او رفته و خود را به او برسانم و دشمنان این دین و آب و خاک را از صحنه روزگار محو سازم. همه زندگی ما باید در راه الله باشد.

من جوان بودم و با هزاران آرزو‌های ناشکفته، ولی چون دین اسلام و مملکت خود را در خطر دیدم، تمام آرزو‌های خود را زیر پا گذاشتم که بتوانم در راه الله پیکار کنم و به سوی او بشتابم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه