Friday, 26 April , 2024
23

هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در پلدشت مشاهده نشده است

  • کد خبر : 276486
  • 17 دی 1399 - 13:50
هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در پلدشت مشاهده نشده است

رییس شبکه دامپزشکی پلدشت گفت: شبکه دامپزشکی در قالب اکیپ مشترک با محیط زیست طرح تشدید پایش بالینی ویژه حاشیه رودخانه ارس را در اولویت قرار داده است.

به گزارش آراز سسی، جلسه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری آنفلونزای حاد پرندگان شهرستان به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار پلدشت در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

صادق حبیب زاده در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در سطح شهرستان مشاهده نشده است، گفت: دستگاه های اجرای شهرستان باید اهتمام جدی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلونزای حاد پرندگان داشته و در این زمینه همکاری های لازم را با دستگاه های ذی ریط شهرستان داشته باشند.

جبرئیلی از طرح تشدید پایش بالینی واحدهای صنعتی، روستایی و تالاب های اطراف حاشیه رودخانه ارس این شهرستان خبر داد و گفت: بیماری آنفلونزا بیماری ویروسی است که می تواند جمعیت پرندگان را تا ۱۰۰ درصد مبتلا کند.

 

وی تصریح کرد: پرندگان مهاجر نقش موثری در انتقال این بیماری دارند، از این رو شبکه دامپزشکی در قالب اکیپ مشترک با محیط زیست طرح تشدید پایش بالینی ویژه حاشیه رودخانه ارس را در اولویت قرار داده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان افزود: شهروندان، روستائیان، دهیاران و خانه های بهداشت در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور بومی و پرندگان مهاجر در حاشیه رودخانه ارس را به شبکه دامپزشکی شهرستان پلدشت اطلاع داده و از تماس طیور بومی با پرندگان وحشی ممانعت به عمل آورده و از محیط بسته برای نگهداری آنها استفاده نمایند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=276486

نوشته های مشابه

07اردیبهشت
باید از تحریم ها فرصت ایجاد کنیم
05اردیبهشت
ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی
هم‌زمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

ویزیت رایگان ۳۰۰ پلدشتی توسط پزشکان بسیجی

04اردیبهشت
رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت
مدیر آموزش‌وپرورش پلدشت خبر داد:

رقابت ۵۱۸ داوطلب کنکوری در پلدشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

ای رسانه