Sunday, 28 April , 2024
13

هواپیمای یاسین، صدای بلندِ “مامی توانیمِ” جوانان در گام دوم انقلاب/ قطع یارانه افراد پر درآمد، اقدامی دیرهنگام اما درست/ تقدیر از شاهکار اطلاعاتی سپاه و ایجاد شوک خبری دستگیری روح الله زم

  • کد خبر : 272841
  • 03 آبان 1398 - 15:21
هواپیمای یاسین، صدای بلندِ “مامی توانیمِ” جوانان در گام دوم انقلاب/ قطع یارانه افراد پر درآمد، اقدامی دیرهنگام اما درست/ تقدیر از شاهکار اطلاعاتی سپاه و ایجاد شوک خبری دستگیری روح الله زم

امام جمعه پلدشت گفت: قطع یارانه افراد پر درآمد اقدامی که قرار است از سوی دولت به صورت تدریجی و با شناسایی افراد پردرآمد از طریق سامانه ها و سازو کارهای لازم و با کمک اطلاعاتی هفت دستگاه و بر‌اساس هشت معیار صورت گیرد.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به مهمان نوازی مردم عراق در اربعین حسینی گفت: زیارت انسان ساز، تمدن ساز و جامعه ساز اربعین حسینی در بهترین شرایط پایان یافت و تشکر ویژه ملت ایران را از استقبال بزرگوارانه و پذیرایی کریمانه مردم عراق و مسئولان مربوطه اعلام می کنیم.

وی تصریح کرد: تاریخ حقیقی، تاریخ حیات باطنی بشر و تاریخ انبیاست و نه تواریخ دیگر که عمدتا ناظر به تاریخ غلبه‌ی انسان‌ها بر طبیعت است. این آموزه‌ای است که دعای ندبه در تبیین تاریخ انبیاء که در حقیقت سیر تاریخ انسانیت است، به ما منتقل می‌نماید(مَا جَرَى بِهِ قَضَاؤُکَ فِی أَوْلِیَائِکَ).

امام جمعه پلدشت با اشاره به اهداف انبیاء افزود: اهداف انبیاء در ۲ مرحله هدف غایی( تزکیه و تعلیم) و هدف متوسط (جامعه سازی، نظام سازی و تشکیل حکومت تعریف می شود.

طالبی با اشاره به وراثت امام رضا(ع) از امام حسین (ع) گفت: یکی از اوصاف حضرات ائمه(ع)، وراثت(ارث‌بُردن) است؛ حضرات «ورثه الانبیاء»(زیارت جامعه کبیره) هستند. امام حسین(ع) که زیارتی معروفی به نام “زیارت وارث” دارند و در زیارت امام رضا(ع) نیز به ویژگی وراثت آن حضرت اشاره شده است.

وی تصریح کرد: وراثت ائمه(ع) با وراثت های متعارف متفاوت است؛ وراثت های متعارف عمدتا در امور اعتباری و مادی و دنیوی است(مثلا ما اسم خانوادگی خود را به ارث می بریم، برخی از خصوصیات ژنتیکی به ارث می بریم، مال و اموال و برخی حقوق را به ارث می بریم) ولی وراثت ائمه، فراتر از وراثت متعارف است و وراثت جامع، عمیق، حقیقی و ابدی است(نه محدود و اعتباری و دنیوی) وراثت ائمه به قدری عُمق دارد که خلقاً و خُلقاً و منطقاً از هم ارث می برند است، وراثت در ابعاد «بینشی» و «منشی» و «کُنشی»(افکاری، گفتاری، رفتاری و کرداری) است.

وی اظهار کرد: امام رضا(ع) از امام حسین(ع) دو ارث ویژه دارد: (۱) غربت فوق‌العاده(غریب‌الغُربایی)؛ (۲) قتل لسانی «قَتَلَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَیْدِی وَ الْأَلْسُنِ»(نک: مفاتیح‌الجنان، زیارت امام حسین و زیارت امام رضا).

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به هواپیمای یاسین؛ صدای بلندِ “مامی توانیمِ” جوانان در گام دوم انقلاب افزود: این هواپیمای آموزشی که با انطباق با تمام استانداردهای جهانی و بلکه در برخی ویژگی‌ها فراتر از آن و قابل رقابت با مدعیان این صنعت، در شرایط تحریمِ همه جانبه توسط فرزندان ایران اسلامی طراحی و ساخته شده است، طنین آوای “مامی توانیمِ” جوانان در گام دوم انقلاب است که رهبر معظم انقلاب وعده‌ی آن را پیش‌تر و بارها داده بودند.

طالبی با اشاره به شاهکار اطلاعاتی سپاه و ایجاد شوک خبری دستگیری روح الله زم گفت: شاهکار اطلاعاتی سپاه؛ایجاد شوک خبری دستگیری روح الله زم- سرشبکه‌ی سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز- و بازتاب رسانه‌ای بسیار گسترده‌ی دستگیری وی، و از همه مهم‌تر حمایت گسترده و همه جانبه‌ی اطلاعاتیِ سرویسهای کهنه‌کارِ اروپایی و آمریکایی و حمایت رسانه‌ای صهیونیستی از عنصر خائن، نشان از اهمیت این مُهره می‌دهد.

وی تصریح کرد: این شکار، علاوه بر این‌که نماد اقتدار فرزندان انقلاب در جنگ اطلاعاتی و امنیتی در تقابل با سرویس‌هایی چون سیا، موساد، ام‌آی‌سیکس و سرویس فرانسوی” DGSE ” است؛ ابعاد و پیامدهای چشمگیری در آینده مثل کشف بیشتر و گسترده‌تر شبکه‌ی عنکبوتی نفوذ، ترمیم سیستم ضدجاسوسی کشور، ایجاد آرامش نسبی رسانه‌ای در ایام انتخابات دارد.

وی در خصوص شفافیت مالی مسئولین، مطالبه عمومی اظهار کرد: شفافیت مالی مسئولین، مطالبه عمومی از لوازم حکمرانی مطلوب و مردم سالار، رابطه نزدیک و شفاف کارگزاران با مردم و پاسخگویی به مطالبات آنان است؛ اصلی که ریشه در تعالیم اسلامی داشته و جمهوری اسلامی نیز آن را از مبانی عملکرد حاکمیتی خود قرار داده است.

امام جمعه پلدشت افزود: چنانکه حضرت امام خمینی(ره) معتقد بودند «حکومت اسلامی حکومتی است که برای مردم خدمتگزار است و باید خدمتگزار باشد».(صحیفه امام، ج۶،ص۴۶۸) همچنین مبتنی بر این اصل است که مقام معظم رهبری مطالبه‌گری را از حقوق مردم در نظام اسلامی قلمداد میفرمایند: «از نظر من هیچ کس مصونیت آهنین ندارد همه در مقابل قانون و مسئولیت‌های خودشان پاسخگو هستند و باید جواب دهند. همیشه این ملت نیاز دارد به اینکه مسئولان او پاسخگوی مسئولیت‌های بزرگ خودشان در مقابل ملت باشند و روح پرسش و مطالبه‌گری در مردم وجود داشته باشد.»

به گفته وی شفافیت معنایش این است که مسئول در جمهورى اسلامى عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم بکنند.

طالبی با اشاره به قطع یارانه افراد پر درآمد گفت: قطع یارانه افراد پر درآمد، اقدامی دیرهنگام اما درست؛ از اقدامات درست و مناسبی بود که در روزهای اخیر خبر انجام آن اعلام شد.

وی تصریح کرد: قطع یارانه افراد پر درآمد اقدامی که قرار است از سوی دولت به صورت تدریجی و با شناسایی افراد پردرآمد از طریق سامانه ها و سازو کارهای لازم و با کمک اطلاعاتی هفت دستگاه و بر‌اساس هشت معیار صورت گیرد.

امام جمعه پلدشت افزود: این برنامه و اقدام دولت که لازم بود با توجه به شرایط اقتصادی کشور، خیلی زودتر از این انجام شود، اما در این شرایط نیز انجام آن شایسته تقدیر و توجه است و پسندیده است که اقشار مختلف جامعه آن را پذیرا باشند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=272841

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه