Sunday, 28 April , 2024
6
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد:

ناکامی قاچاقچیان در مرزهای آذربایجان‌ غربی

  • کد خبر : 288719
  • 03 اسفند 1402 - 8:29
ناکامی قاچاقچیان در مرزهای آذربایجان‌ غربی
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف کالای قاچاق به ارزش 19 میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال طی چند رشته عملیات در نوار مرزی استان خبرداد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» ،محمد احمدی فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی «حرف رک» از کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال طی چند رشته عملیات در نوار مرزی استان خبرداد و اظهار کرد: مرزداران این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی توانستند طی چند عملیات دقیق و منسجم مقادیر قابل‌توجهی کالای قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: مرزبانان مستقر در نوار مرزی با شناسایی محل‌های جابه‌جایی کالای قاچاق، توانستند مقدار یک میلیون و ۴۲ هزار نخ سیگار، ۷۸ عدد قطعات خودرو، ۱۰۱ کیلوگرم اقلام سیم‌پیچی، ۷۷ قطعه لوازم برقی خودروهای خارجی، ۲۳۸ ثوب البسه، ۵۰۰ کیلوگرم برنج، ۲۹۵ کیلوگرم قند، ۱۱۲ کیلوگرم رب،۱۱هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت از نوع بنزین و گازوئیل، ۲۷ هزار و ۲۳۳ عدد قرص دارویی، یک هزار و ۳۴۴ عدد دندان‌مصنوعی و چند قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

احمدی با اشاره به ارزش  ۱۹میلیارد و ۳۰۰میلیون ریالی کشفیات مذکور، خاطرنشان کرد: دراین‌رابطه پنج نفر دستگیر و سه دستگاه خودرو نیز توقیف شد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در خاتمه ضمن تأکید بر لزوم مقابله و مبارزه بی‌امان با پدیده شوم قاچاق اذعان داشت: مرزبانان غیور استان آذربایجان غربی با وجود نزولات جوی فراوان و شرایط سخت جغرافیایی در راستای انسداد و کنترل نوار مرز و مقابله و مبارزه با جرایم و تخلفات مرزی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

خاطرنشان می‌شود قاچاق سلاح و کالاهای ممنوعه در آذربایجان غربی به رغم هم مرزی با سه کشور و با تلاش پاسگاه‌های مرزی در این مناطق نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

آذربایجان غربی به علت دارابودن ۹۶۷ کیلومتر مرز با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان (جمهوری خودمختار نخجوان) و ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی از جمله استان های فعال در حوزه صادرات و واردات به شمار می رود.صدها تاجر و بازرگان در حوزه تجارت بین الملل در آذربایجان غربی فعالیت دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=288719

نوشته های مشابه

08اردیبهشت
تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست پلدشت:

تالاب شیبلوی پلدشت بین‌المللی می‌شود

07اردیبهشت
تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم
06اردیبهشت
انتصاب عطایی به سمت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه