Friday, 19 April , 2024
12
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی:

میزان خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی ۸۹ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 281618
  • 03 شهریور 1401 - 9:35
میزان خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی ۸۹ درصد افزایش یافت
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: میزان خرید تضمینی گندم از زارعان استان امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۸۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آراز سسی به نقل از ایرنا؛ امید زینالی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از آغاز فصل خرید تاکنون ۳۷۸ هزار تن گندم در آذربایجان غربی خریداری شده که کل بهای آن ۴۸ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زارعان است، اظهار کرد: ۵۲ درصد از بهای کل گندم خریداری شده تاکنون به زارعین گندمکار استان پرداخت شده است.

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امسال سه هزار و ۵۵۲ تن دانه روغنی کلزا نیز از زارعان استان خریداری شده است، گفت: کل بهای کلزای خریداری شده نیز به قیمت اعلام شده به حساب آنان واریز شده است.

به گزارش ایرنا، امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم این استان، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می‌شود بیش از ۵۴۲ هزار تُن محصول از سطح گندم زارها برداشت شود.

طبق اظهارات رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تامین ۲۰ هزار تُن بذر اصلاح شده برای زارعان و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مزارع استان در سال زراعی جدید در دستور کار قرار دارد.

بر همین اساس برنامه ما توسعه کشاورزی قراردادی برای کشت محصول گندم آبی و اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها با همکاری و هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان در دست اجراست که در تمام مزارع گندم دیم باید اجرا شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=281618

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه