Friday, 3 May , 2024
11
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

مردم باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد بهره‌مند شوند

  • کد خبر : 283626
  • 06 اسفند 1401 - 2:08
مردم باید از ظرفیت‌های منطقه آزاد بهره‌مند شوند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مردم باید از ظرفیت‌های ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو بهره‌مند شوند.

گزارش آراز سسی، حسین‌گروسی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تولیدات واحدهای صنعتی در منطقه آزاد ماکو و کیفیت آن گفت: تولیدات واحدهای صنعتی، بخصوص پوشاک در منطقه آزاد ماکو با بهره‌گیری از فناوری‌های دانش‌بنیان قابلیت رقابت با تولیدات کشورهای همسایه را دارد.
وی تصریح کرد: آمار صادرات و تولیدات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ماکو بیانگر این است که قابلیت رقابت و حضور در بازارهای جهانی را داریم.
وی با اشاره به رویکرد سازمان منطقه آزاد ماکو در تحول اقتصاد منطقه اظهار کرد: رویکرد ما مردمی کردن اقتصاد و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی است چرا که مناطق آزاد مصداق بارز اصل ۴۴ قانون اساسی و مصداق اقتصاد بدون نفت است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به حمایت از صنایعی که بیشترین اشتغالزایی زایی را دارند، افزود: مردم باید از ظرفیت‌های ایجاد شده در منطقه بهره‌مند شوند و به همین منظور از صنایعی که بیشترین اشتغال را ایجاد کنند استقبال می کنیم.
گروسی با اشاره به انتشار اخبار و اتفاقات منطقه و عدم بزرگ نمایی اخبار منفی توسط رسانه ها نقش بسیار تاثیرگذاری در جذب سرمایه گذاران دارد، گفت: از انتقادات سازنده استقبال می‌کنیم چرا که انقاد عامل رشد است ولی برای توسعه منطقه در کنار انتقاد باید نسبت به انتشار گسترده ظرفیت‌ها و اتفاقات مثبت این منطقه نیز اقدام کرد.
وی اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو تنها مرز ۲۴ ساعته کشور است و از بدو انقلاب تاکنون همیشه امنیت در این منطقه حاکم بوده و می توان اذعان داشت که  ماکو یکی از امن ترین مناطق آزاد کشور بخصوص برای سرمایه‌گذاری است.
وی با اشاره به رتبه بندی کسب‌وکار و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: ترانزیت و حمل و نقل نخستین ظرفیت برای ایجاد کسب وکار و سرمایه گذاری،  کشاورزی، امنیت غذایی و تولید محصولات ارگانیک و زنجیره تولید دومین و معدن سومین ظرفیت ایجاد کسب و کار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: گردشگری منطقه نیز به واسطه جاذبه های منحصر بفرد تاریخی،‌ طبیعی و اقلیمی می تواند بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در گردشگری بخصوص ورزش های زمستانی و تفریحات آبی را فراهم آورد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=283626

نوشته های مشابه

12اردیبهشت
سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

12اردیبهشت
وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای استان آذربایجان غربی:

وعده صادق حاصل تربیت شهید مطهری‌ها بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه