Friday, 29 March , 2024
23
به برکت انقلاب اسلامی؛

فعالیت بیش از ۱۱۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد ماکو/ طراحی دهکده بین المللی لجستیک در منطقه

  • کد خبر : 277549
  • 29 فروردین 1400 - 17:58
فعالیت بیش از ۱۱۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد ماکو/ طراحی دهکده بین المللی لجستیک در منطقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: هم اکنون بیش از ۱۱۰ واحد صنعتی در مقیاس‌های مختلف در آنها فعالیت می‌کند و همچنان با وجود شرایط اقتصادی موجود این روند رو به افزایش است.

به گزارش آراز سسی، محمدرضا عبدالرحیمی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص پروژه های زیرساختی عمرانی و سرمایه ای صورت گرفته در سطح منطقه آزاد ماکو گفت: طی سال های اخیر هفت هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان برای اجرای پروژه های زیرساختی عمرانی و سرمایه ای منطقه هزینه شده است.

 

وی تصریح کرد: فرودگاه ماکو، بزرگراه ورودی منطقه تا سه راهی بازرگان ـ ماکو، بزرگراه ماکو – بازرگان، توسعه جاده منتهی به شهرستان شوط، توسعه جاده بین شهری مرگنلر ـ پلدشت، جاده لجستیک منتهی به مرز بازرگان و توسعه جاده روستایی قوریشکاک ـ قره تپه از جمله اقدامات در این حوزه است.

 

وی اظهار کرد: مطالعات اتصال خطوط حمل و نقل ریلی کشور به منطقه و از این طریق به خط راه آهن ترکیه و اروپا برای استقرار نظام حمل و نقل چند وجهی در منطقه و طراحی دهکده بین المللی لجستیک نیز از دیگر پروژه‌های در حال اجرا در منطقه آزاد ماکو است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه احداث شهرک‌های صنایع سبک و صنایع نیمه سنگین، مشارکت در تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی موجود منطقه نیز به عنوان اقدامات زیرساختی توسعه و گسترش تولید و صنعت در منطقه است، افزود: هم اکنون بیش از ۱۱۰ واحد صنعتی در مقیاس‌های مختلف در آنها فعالیت می کند و همچنان با وجود شرایط اقتصادی موجود این روند رو به افزایش است.

 

وی احداث و تجهیز سالن‌های ورزشی، مراکز آموزشی، تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، بهسازی و تجهیز مدارس در سطح شهرها و روستاهای منطقه، احداث و تجهیز پارک‌های شهرها را از دیگر اقدامات در این منطقه عنوان کرد.

 

عبدالرحیمی گفت: بهسازی معابر شهری و روستایی و تعریض معابر شهری به ویژه در شهرستان ماکو، مطالعات طرح های جامع و تفضیلی شهرها و طرح‌های هادی روستاها و بازنگری آنها و مشارکت در اجرای طرح‌های مذکور در تعامل با شهرداری‌ها و بنیاد مسکن، مشارکت در احداث مسکن برای محرومین و مشارکت موثر در آبرسانی به روستاها و کمک به تقویت پاسگاههای مرزبانی و انتظامی منطقه و کمک به بهبود شرایط مراکز و اماکن مذهبی و مساجد، اختصاص زمین مسکونی برای طرح‌های توسعه مسکن شهری و روستایی نیز در طول هفت سال گذشته توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از اختصاص بیش از هشت هکتار زمین برای طرح اخیر مسکن ملی در سطح شهرهای منطقه خبر داد.

 

وی به احداث سالن نمایشگاه بین المللی در ماکو و مجتمع تجاری امید اشاره و تصریح کرد: این سازمان اقدام به بهسازی کاخ باغچه جوق، مطالعه و منظرسازی مجموعه تاریخی ـ گردشگری قلعه قبان، احداث مجموعه آبگرم شوط و ایجاد، تکمیل و توسعه زیرساختهای محورها و سایت‌های گردشگری طبیعی و تفریحی منطقه و مطالعات امکان سنجی بهسازی مجموعه بناهای تاریخی ماکو، احداث مجموعه گردشگری تاریخی و تفریحی بارون و کلیسای زور زور کرده و مطالعات ایجاد سه سایت گردشگری در محدوده شهرستان پلدشت نیز در حال انجام است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: در راستای توسعه صنعت گردشگری و گسترش تجارت در سطح منطقه نیز اقدامات و سرمایه گذاری‌های بخش‌های خصوصی شامل احداث هتل‌ها و مراکز بوم گردی و مراکز تجاری در حال اجراست.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=277549

نوشته های مشابه

10فروردین
شب قدر شب نزول برکات است
امام‌جمعه پلدشت:

شب قدر شب نزول برکات است

10فروردین
تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد:

تحقق شعار سال با مشارکت مردم در طرح‌های اقتصادی منطقه

09فروردین
تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان
سرپرست پایانه مرزی بازرگان خبر داد:

تردد روزانه ۵۸۵ دستگاه از مرز بازرگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه