Monday, 8 July , 2024
1
هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد؛

حماسه‌ای از جنس حضور در پلدشت

  • کد خبر : 290876
  • 15 تیر 1403 - 6:00
حماسه‌ای از جنس حضور در پلدشت
هم‌زمان با سراسر کشور دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پلدشت از ساعت ۸ صبح امروز به‌صورت رسمی در شعب اخذ رأی آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی»؛ ۳۰ اردیبهشت‌ماه بود که خبر غم‌انگیز و دردناک شهادت آیت‌الله شهید رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیئت همراه در آذربایجان شرقی رسانه‌ای شد؛ طبق قانون اساسی و با موافقت مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور سرپرستی نهاد ریاست‌جمهوری را بر عهده گرفت و دستگاه‌های مربوطه موظف شدند زمینه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری جمهوری را ظرف ۵۰ روز فراهم کنند.
هدف هر انتخابی، رسیدن به مطلوب‌ترین شرایط و توسعه جامعه است. انتخاب رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب به‌عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مشارکت مردم و حضور گسترده در این عرصه از اصلی‌ترین ابزار تحقق این هدف محسوب می‌شود.
شرکت در انتخابات به‌عنوان اعتماد به اصل نظام مورد تأکید مسئولان است. برقراری عدالت، افزایش نظارت جمعی بر عملکرد مسئولان، کاهش فساد، توزیع عادلانه قدرت، شفافیت در امور، افزایش اعتماد عمومی، کاهش تعارضات اجتماعی، افزایش وحدت و انسجام، بالارفتن مشروعیت و مقبولیت نظام، و تحقق منافع ملی از جمله مزایای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری است. به‌یقین، مردم ایران اسلامی با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود، حماسه‌ای دیگر در این صحنه خواهند آفرید.
در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشرو، حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی، به‌عنوان اعتماد به اصل نظام محسوب می‌شود و موضوع اصلی و مورد تأکید مسئولان نظام است.
برگزاری انتخابات در کشور، بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از افتخارات تاریخ نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. این ویژگی، جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نظام‌های سیاسی جهان متمایز کرده است.

اخذ آرای مردم با ۴۷ صندوق رأی

محمد اکبرزاده کهریزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به آغاز فرایند رأی‌گیری در شهرستان مرزی پلدشت گفت: هم‌زمان با سراسر کشور دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پلدشت از ساعت ۸ صبح امروز به‌صورت رسمی در شعب اخذ رأی آغاز شد.
وی تصریح کرد: صندوق‌های رأی‌گیری شهری و روستایی در اولین ساعت ۱۵ تیرماه برای استقرار در محل اخذ رأی میان نمایندگان فرمانداری در شهرستان پلدشت توزیع شد.
فرماندار پلدشت در خصوص تعداد شعبه‌های اخذ رأی افزود: در انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ۴۷ صندوق اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم پیش‌بینی‌شده است.
وی اظهار کرد: ۱۴ صندوق شهری و ۳۳ صندوق روستایی وظیفه اخذ آرا را برعهده دارند.
اکبرزاده کهریزی در خصوص عوامل اجرایی و نظارت دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ۹۰۰ نفر در فرایند رأی‌گیری اعم از هیئت‌های اجرایی و نظارت فعالیت می‌کنند.
بر اساس اطلاعیه وزارت کشور و به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد یعنی «متولدین روز ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن» می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.
بر اساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حضور مسئولان پلدشت در پای صندوق‌های رای

حجت الاسالام وحید طالبی امام جمعه پلدشت پیش از ظهر جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

سرهنگ پاسدار موی عطاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پلدشت پیش از ظهر جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

محمد اکبرزاده کهریزی فرماندار  پلدشت پیش از ظهر جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

علی محمدزادگان رئیس حوزه قضایی پلدشت پیش از ظهر جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انداخت.

طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آراز سسی» با اشاره به انتخابات گفت: در انتخابات امری ناپسند صورت گرفت و عده‌ای در سخنان خود به سردار دل‌ها بی‌احترامی کردند که اصلاً شایسته نیست و مردم باید به این مسائل آگاه شوند.
وی تصریح کرد: مدیران ارشد کشورمان باید راه شهدا از قبیل سردار دل‌ها، شهید جمهور و دیپلمات شهید را ادامه دهند.
امام‌جمعه پلدشت افزود: عده‌ای فکرهای کهنه خود که سازش با آمریکا است را پیش می‌کشند که اصلاً قابل‌قبول نیست و مردم باید بابصیرت اقدام کنند.
وی اظهار کرد: در خصوص تحریم‌ها باید خنثی‌سازی تحریم‌ها پیش بگیریم نه منزوی شدن، دولت منتخب باید به ارزش‌ها توجه جدی داشته باشد.
طالبی گفت: عده‌ای گفته‌اند در انتخابات گذشته ۶۰ درصد پای صندوق‌های رأی نرفته‌اند؛ ولی این تحلیل درست نیست، متوسط رشد شرکت در ریاست‌جمهوری ۶۵ درصد است؛ بلکه بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داشته است که دارای دلایلی است.
وی تصریح کرد: نارضایتی اقتصادی یکی از دلایل مهم است که حاصل عدم توجه به معیشت مردم و مشکلات مردم است و از دوره‌های قبل آغاز شده است و در دوره‌های ۱۱ و ۱۲ به اوج خود رسید؛ فراموش نکرده‌ایم صف‌های طولانی برای روغن، گوشت و مرغ.
امام‌جمعه پلدشت افزود: مجاهدت‌های شهید جمهور آیت‌الله رئیسی باز هم این مشکلات را به طور کامل رفع نکرده است و عده‌ای افراد جاهل نیز در حال تحریف این حقیقت و نشانی غلط دادن هستند.
وی اظهار کرد: منتخب مردم باید دارای برنامه باشد و مشکلات مردم را پیگیری و حل کند.
طالبی با اشاره به حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی در ساعات اولیه گفت: طبق بازدید هوایی که صورت‌گرفته درصد مشارکت نسبت به دوره قبل افزایش‌یافته است و همه وظیفه داریم با حضور در پای صندوق‌های رأی به این وظیفه شرعی عمل کنیم.
وی تصریح کرد: باید همه باهم تلاش کنیم تا میزان مشارکت مردم افزایش یابد و نامزد اصلح را انتخاب کنند.
امام‌جمعه پلدشت افزود: دشمن به نتیجه انتخابات چشم دوخته است، میزان حضور گسترده و پر شور مردم در پای صندوق‌های رأی نقشه شوم دشمنان را نقش‌برآب می‌کند.
وی اظهار کرد: امیدواریم مردم با انتخاب اصلح خود و حضور پر شور در پای صندوق‌های رأی خود راه شهید جمهور را ادامه دهند.

در حال بروزرسانی . . .

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=290876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه