Sunday, 5 May , 2024
9

صادرات و واردات جهت دار و هوشمند باید به جد پیگیری شود

  • کد خبر : 274982
  • 22 خرداد 1399 - 20:36
صادرات و واردات جهت دار و هوشمند باید به جد پیگیری شود

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: صادرات و واردات جهت دار و هوشمند باید به جد پیگیری شود.

به گزارش آراز سسی، غلامرضا انصاری امروز ۲۲ خرداد در جلسه بررسی وضعیت اقتصادی و گمرک مرزی پلدشت که در سالن جلسات گمرک شهرستان ترتیب یافت، پلدشت را قطب فعال اقتصادی در آذربایجان غربی یاد کرد و گفت: امسال برنامه صادراتی مهمترین برنامه در دستور کار وزارت امور خارجه است.

 

وی بهترین راه برای کمک به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید را پیوند بازار ایران با بازار بین المللی یاد کرد و افزود: وضعیت صادرات ایران در سفر امروز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

به گفته معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، بخشی از صادرات ایران وابسته به واردات است لذا باید صادرات و واردات جهت دار و هوشمند به جد پیگیری شود.

 

انصاری با اشاره به اینکه در هر صورت صادرات کار مهم و مناسبی برای ترقی شهرستان و استان است، افزود: این امر در نهایت استانی آباد، با مردمانی با وضعیت مالی مناسب را تحقق خواهد داد.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه

دولت در راستای شکوفایی پلدشت تلاش می کند

 

مهران صفری امروز ۲۲ خرداد در جلسه بررسی وضعیت اقتصادی و گمرک مرزی پلدشت که با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان در سالن جلسات گمرک پلدشت ترتیب یافت، با تاکید براینکه، پلدشت ۱۴۹ کیلومتر مشترک آبی با جمهوری خودمختار نخجوان دارد، افزود: وجود گمرک در این شهرستان توانسته نقش به سزایی در اقتصاد شهر داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه محصور نبودن بازارچه مرزی شهرستان زمینه را برای دریافت عوارض از فعالین و پیله وران فراهم کرده است که امید داریم هرچه زودتر این مشکل حل شود، افزود: این امر تنها در پایانه پلدشت وجود دارد در حالی که گمرک بازرگان با ۳۵ کیلومتر فاصله از گمرک پلدشت توانسته بازارچه مرزی ساری سو را سامان دهد.

 

فرماندار پلدشت با تاکید براینکه تمام تلاش دولت در پلدشت در راستای شکوفایی اقتصادی است، افزود: گمرک مرزی پلدشت بهترین جایگزین مراودات مرزی در وضعیت کرونایی حاکم در کشور بود.

 

صفری بیشترین واردات از این گمرک را کریستال، البسه، لوازم صنعتی، مواد اولیه لوازم کشاورزی و شیمیایی یاد کرد و افزود: بیشترین واردات از کشورهای اروپایی صورت می گیرد که بیشترین صادرات نیز از این گمرک لوازم مصرفی است.

 

انتهای پیام/ تندرست

لینک کوتاه : https://arazsasy.ir/?p=274982

نوشته های مشابه

15اردیبهشت
مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
14اردیبهشت
موضع دشمن جلوگیری از آگاهی ملت‌ها است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ای رسانه